دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی
دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی

سرهنگ حشمت سلیمانی از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی میشود. رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: با مراجعه خانمی ۵۴ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۸۰ میلیون ریال از […]

سرهنگ حشمت سلیمانی از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی میشود.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: با مراجعه خانمی ۵۴ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید وسایل منزل از چند فروشگاه کرده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم داماد شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمان‌های شد، ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

او افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت مادر زن من مبالغ زیادی در کارت بانکی خود داشت و وی به علت اعتماد زیادی که به من داشت عابر بانکش را در اختیار من قرار داده بود تاخرید‌های منزل را انجام دهم و من هم از این فرصت سوء استفاده و اقدام به خرید‌های اینترنتی کردم.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به این موضوع که فعال بودن سیستم پیامکی حساب‌ها میتواند از تشکیل چنین پرونده‌هایی جلوگیری کند، به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت کنید که اطلاعات بانکی آن‌ها در اختیار دیگران قرار نگیرد.

این مقام سایبری از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وبسایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.