توزیع پنج هزار و ۴۰۰ تن برنج و بیش از سه هزار تن شکر در فارس
توزیع پنج هزار و ۴۰۰ تن برنج و بیش از سه هزار تن شکر در فارس

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به کمبود عرضه برنج و شکر در سطح بازار استان، از تشکیل کمیته بررسی این موضوع خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده با توزیع پنج هزار و ۴۰۰ تن برنج و بیش از سه هزار تن شکر با قیمت مصوب تنظیم بازار، شاهد از بین رفتن حباب […]

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به کمبود عرضه برنج و شکر در سطح بازار استان، از تشکیل کمیته بررسی این موضوع خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده با توزیع پنج هزار و ۴۰۰ تن برنج و بیش از سه هزار تن شکر با قیمت مصوب تنظیم بازار، شاهد از بین رفتن حباب قیمت‌ها در مورد این دو کالای اساسی خواهیم بود.

حیدر آسیایی  با بیان اینکه از دی‌ماه سال گذشته با صدور بخشنامه دادستان کل کشور، کمیته‌های نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و مقابله با تخلفات و جرائم مربوط شکل‌گرفته است، اظهار داشت: این کمیته‌ها به  ریاست دادستان عمومی و انقلاب و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازارمانند مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف و دیگر متولیان ستاد تنظیم بازار باهدف هم‌افزایی و نظارت بر عرضه کالاهای اساسی از حیث نحوه توزیع و قیمت‌ آن‌ها  تشکیل جلسه می‌دهند.

وی هدف دیگر از تشکیل این جلسات را ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های نظارتی  و دیگر سازمان‌های متولی مانند  صنعت و معدن، اتحادیه‌ها و اصناف دانست و افزود: اخیراً به علت کمبود در حوزه برنج و شکر در سطح بازار استان، جلسه فوق‌العاده کمیته با حضور اعضا تشکیل شد و با ارائه گزارش متولیان امر، میزان ذخایر انبارهای استان  و همچنین علل کمبود برنج و شکر در سطح فروشگاه‌ها موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت و  طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده قرار شد ظرف چند روز آینده میزان پنج هزار و ۴٠٠ تن برنج و بیش از سه هزار تن شکر در سطح استان فارس توزیع شود.

دادستان مرکز استان فارس در ادامه به بحث لیموترش اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات برجسته این کمیته در سال جاری ورود به قیمت لیموترش بود که با تدابیر و تعلیمات دادستانی مرکز استان فارس و اقدام به‌موقع دادستان جهرم، با توزیع حدود هزار ۲۰۰ تن از لیموهای ذخیره‌شده در انبارهای شهرستان جهرم قیمت این قلم میوه در سطح کشور به‌شدت کاهش یافت و به یک‌سوم قیمت بازار تنزل پیدا کرد.

لزوم برداشتن گام‌های عملی در رفع موانع تولید بزرگ‌ترین کارخانه مخابراتی کشور

آسیابی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه مخابراتی کشور گفت: این کارخانه از قابلیت بسیار بالایی برای توسعه، افزایش نیروی کار و جهش تولید برخوردار است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این بازدید در جریان مشکلات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و سرمایه‌گذاری که توسط مدیرعامل این کارخانه بیان شد، قرار گرفت و پاسخ داد: دارایی‌ها و پشتوانه مالی این کارخانه بسیار بالاتر از میزان بدهی‌هایش است و چنانچه سرمایه‌گذاری‌ها و مدیریت مالی شرکت به بهره‌وری لازم برسد، نه‌تنها مشکلات مالی حل‌شدنی است؛ بلکه شرکت از قابلیت بسیار بالایی برای توسعه و جهش تولید و افزایش نیروی کار برخوردار است.

وی در ادامه این بازدید که باهدف جهش تولید انجام گرفت، گفت: چنانچه کارخانه، توسعه لازم را پیدا کند، ظرفیت نیروی کار این کارخانه می‌تواند به ١٠ برابر ظرفیت فعلی یعنی به حدود چهار هزار نفر افزایش یابد.

آسیایی گفت: با انجام مکاتبات؛ تشکیل جلسات لازم با مدیران بانکی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت کارگروه رفع موانع تولید استانداری و ستاد استانی پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه مشکلات شرکت پیگیری و گام‌های عملی و جدی در رفع موانع تولید شرکت برداشته خواهد شد.

گفتنی است، این کارخانه اولین و بزرگ‌ترین کارخانه ساخت تجهیزات مخابراتی کشور است که شیراز را به قطب صنایع الکترونیک کشور تبدیل کرده و در حال حاضر با ٣٨٠ نفر نیروی انسانی متخصص به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت است.

با وجود اینکه این شرکت در ١١هکتار در دل شهر شیراز واقع‌شده است و حدود ٩٠ هزار مترمربع زیربنا دارد و از دارایی و پشتوانه مالی خوبی نیز برخوردار است، اما متأسفانه به جهت عدم بهره‌وری مناسب از ظرفیت‌های مالی و تولیدی، با مشکلات مالی شدیدی مواجه شده و بدهی‌های زیادی به بانک‌ها، ادارات تأمین اجتماعی و مالیاتی بر دوش دارد.

این مشکلات سبب شد دادستان عمومی و مرکز استان فارس در کارخانه مذکور حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرد و پیگیری‌های لازم جهت حمایت قضایی را آغاز کند.