استاندار فارس با صدور پیامی مردم استان را به مشارکت گسترده در دهمین جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی دعوت کرد
استاندار فارس با صدور پیامی مردم استان را به مشارکت گسترده در دهمین جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی دعوت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم «ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ …» کتاب، آیینه ی دانایی و جلوه ای از فرهنگ و تمدن بشری است. کتاب شاهراه رسیدن به بلندای قله ی دانایی است؛ شاهراهی که دستیابی به توفیقات را هموار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ …»

کتاب، آیینه ی دانایی و جلوه ای از فرهنگ و تمدن بشری است.

کتاب شاهراه رسیدن به بلندای قله ی دانایی است؛ شاهراهی که دستیابی به توفیقات را هموار می سازد.

 

وقت گذاری در زمینه ی کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی، در حقیقت، سرمایه گذاری مُولّد و زاینده است که ثمر آن، عاید نسل حال و آینده، می گردد و همگان از این سرمایه گذاری منتفع خواهند شد.

 

در حال حاضر که کشور دچار تلخ کامی کروناست و تلاش تمام بخش های کشور صرف مبارزه با ویروس کرونا و بازگرداندن سلامت و آرامش به جامعه می باشد، کتابخوانی یکی از ارزشمندترین روش های استفاده از سرمایه ی عمر است.

 

تسهیل نمودنِ این رسالت، بر دوش کتابداران، صاحبان قلم، نویسندگان و دیگر فرهنگ وران است تا دوشادوش کادر درمانی کشور با ترویج کتابخوانی در روزهای خانه نشینی مردم، نقش مهمی را در گذر ایران اسلامی از این گرفتاری، ایفا نمایند.

 

خوشبختانه کتابخانه های عمومی استان ها، در حال برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی هستند؛ وجود این جشنواره به منظور مطالعه کتاب های مفید و ارزشی و آشنایی هرچه بیشتر با سیره و منش اهل بیت (ع) در روزهای خانه نشینی مردم و هم زمان با ماه مهمانی خداوند، غنیمت است.

 

در سال گذشته با زحمات کتابداران کتابخانه های عمومی و مشارکت و علاقه مندی مردم ، تعداد زیادی از مردم فارس در این رویداد ارزشی شرکت کردند.

 

امید است در سال جاری که عنوان پایتخت کتاب ایران نصیب شیراز و مردم فارس شده است و همچنین عموم مردم اوقاف فراغت بیشتری دارند، تمامی هم استانی های عزیز از این بستر و خوان کرمِ اهل بیت و جشنواره ای که به نام نامی امام رضا(ع) و خاندان مطهر ایشان مزیّن است، بهره مند شوند.

 

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش کتابدارانی که با فعالیت های خود در راه ترویج کتابخوانی در ایام شیوع کرونا، رسالت اجتماعی خود را انجام می دهند، بدینوسیله از عموم مردم عزیز استان فارس برای مشارکت گسترده در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت می نمایم.

 

امیدواریم با همت و تلاش فرهنگ وران، نخبگان، سیاستگذاران و علاقه مندان به گوهر علم و معرفت، بیش از پیش، شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در استان فرهنگی فارس باشیم.

رحیمی – استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس