هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره موج دوم و سوم شیوع کرونا
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره موج دوم و سوم شیوع کرونا

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده تا زمانی که واکسن ویروس کرونا در دسترس قرار نگرفته، کشور‌های جهان باید خود را برای موج دوم و سوم شیوع این ویروس آماده کنند. «هانس کلوژ»، رییس دفتر سازمان جهانی بهداشت در اروپا می‌گوید: با وجود علائم مثبت مبنی بر این که اروپا اوج شیوع کرونا را پشت سر […]

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده تا زمانی که واکسن ویروس کرونا در دسترس قرار نگرفته، کشور‌های جهان باید خود را برای موج دوم و سوم شیوع این ویروس آماده کنند.

«هانس کلوژ»، رییس دفتر سازمان جهانی بهداشت در اروپا می‌گوید: با وجود علائم مثبت مبنی بر این که اروپا اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته، اما این قاره همچنان با ویروس کرونا درگیر است.

وی افزود: ویروس کووید ۱۹ در آینده نزدیک از میان نخواهد رفت.

کلوژ در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: یکی از مواردی که ما به وضوح در کشور‌های مختلف دیده ایم این است که حتی بهترین سیستم‌های بهداشتی با سرعت از بین رفته و ویران شدند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: بنابراین بزرگ‌ترین درس در مرحله کنونی این است که بهداشت باید در صدر دستور کار‌های سیاسی قرار گیرد. بهداشت یکی از محرک‌های اقتصاد است. آنچه ما در حال حاضر می‌بینیم این است که بدون بهداشت هیچ اقتصادی وجود نخواهد داشت. بدون بهداشت، امنیت ملی وجود نخواهد داشت.

کلوژ در ادامه می‌گوید با عبور از اوج شیوع کرونا، بسیار ضروری است که کشور‌ها خود را برای شیوع مجدد آن در آینده آماده کنند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: اگر موج نخست کرونا تمام شود موضوع کلیدی این است که ما به فکر آماده شدن برای موج دوم و سوم آن باشیم. به خصوص که واکسن این ویروس نیز در دسترس نیست.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۰۳ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که تاکنون یک میلیون و ۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اروپا همچنان روند صعودی دارد و این کشورها روزانه آمار بالایی از ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را گزارش می کنند.