همکاری نهادها در استان فارس موجب اقدامات خوبی برای کمک به محرومان شده است
همکاری نهادها در استان فارس موجب اقدامات خوبی برای کمک به محرومان شده است

استاندارفارس گفت: با همدلی و همکاری همه نهادهای حاکمیتی و همیاری خیرین و نمایندگان استان حرکت مناسبی شکل گرفته و اقدامات خوبی برای کمک به محرومان صورت گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی ویژه محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) […]

استاندارفارس گفت: با همدلی و همکاری همه نهادهای حاکمیتی و همیاری خیرین و نمایندگان استان حرکت مناسبی شکل گرفته و اقدامات خوبی برای کمک به محرومان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی ویژه محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) که با عنوان رزمایش بخشش ایرانیان با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهارداشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از محل کمک های بنیاد مستضعفان شش هزار خانواده بسیاز نیازمند تحت پوشش خود را مورد حمایت قرار داده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که یک هزار و ۱۲ خانوار نیازمند از محل تبصره ۱۴ به صورت ماهیانه مستمری دریافت کرده اند، ادامه داد: همچنین به میزان پنج میلیارد تومان وام صفر درصد به افرادی که کسب و کار آن ها در این ایام دچار مشکل شده پرداخت صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس تا پیش از این ۴۰ هزار بسته حمایتی را به ارزش هفت میلیارد تومان میان خانواده های نیازمند توزیع کرده است، گفت: همچنین رقم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبوده اند و در ایام شیوع ویروس کرونا دچار مشکلاتی شده بودند از دیگر اقداماتی است که در استان فارس صورت گرفته است.

استاندار فارس ادامه داد: ۷۲ آشپزخانه به منظور تهیه و توزیع غذای بهداشتی میان محرومان جامعه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان فعال شده است.

دکتر رحیمی با بیان این که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در استان فارس کمک های معیشتی ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت را دریافت کرده اند، افزود: ۷۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در این استان تائید شده اند که تا انتهای اردیبهشت به آنان پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که استانداری فارس با همکاری خیرین، ۳۰ هزار بسته بهداشتی را در محلات حاشیه ای شهرها توزیع کرده است، گفت: تهیه و توزیع هفت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز در دستور کار استانداری فارس قرار دارد.

وی اعلام کرد: اعطای ۱۰۰ وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و ۵۰۰ وام ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه به مجموعه پرستاران و کادر خدماتی بیمارستان هایی که درگیر بیماری کرونا بوده اند در روزهای آینده در دستور کار قرار دارد.