همزمان با هفته کارگر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و تشکلات عالی کارگری استان و رئیس سازمان بسیج کارگری با رئیس صدا و سیمای استان فارس دیدار و گفتگو داشته‌اند
همزمان با هفته کارگر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و تشکلات عالی کارگری استان و رئیس سازمان بسیج کارگری با رئیس صدا و سیمای استان فارس دیدار و گفتگو داشته‌اند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از همکاری صدا و سیما استان در یک سال گذشته در راستای تولید محتوا برای جامعه هدف کارگری عنوان کرد: صدا و سیما همواره صدای جامعه کارگری و تولید استان بوده است و از این جهت احیای برنامه رادیویی و تلویزیونی متناسب با جامعه کارگری فرصت خوبی […]

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از همکاری صدا و سیما استان در یک سال گذشته در راستای تولید محتوا برای جامعه هدف کارگری عنوان کرد: صدا و سیما همواره صدای جامعه کارگری و تولید استان بوده است و از این جهت احیای برنامه رادیویی و تلویزیونی متناسب با جامعه کارگری فرصت خوبی است که می تواند تداوم داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس،سهراب مختاری در دیدار با رئیس صدا و سیما استان فارس همزمان با هفته کارگر با اشاره به نقش صدا و سیما در ایجاد تقاضا بیان کرد:

بخش تحریک تقاضا در حوزه صدا و سیما است که احساس نیاز به مصرف را ایجاد را کنیم تا مردم براساس آن نیازهای خود را دسته بندی کنند و در این زمینه صدا و سیما نقش موثری دارد تا تقاضا ها به روال قبل برگردد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما می تواند احساس نیاز به مصرف را ایجاد کند تا مردم براساس آن نیازهای خود را دسته بندی کنند؛ ابراز کرد: صدا و سیما در این زمینه نقش موثری دارد تا تقاضاها به روال قبل برگردد.

مختاری با بیان اینکه مواظبت از جان انسان ها ارزشمند است؛ تصریح کرد: با عبور از پیک بیماری و اطمینان از امکانات بهداشتی برای درمان و با توجه به اینکه ویروس نسخه درمان ندارد باید این موضوع در نظرگرفته شود که فردی هم اگر بیمار شد بتواندامرار معاش کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اینکه باید روندی در پیش گرفته شود تا جامعه کار؛ کارگر و کارفرما ضرر نکند؛ ابراز کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید نام‌گذاری شده است که جهش تولید مقدمه ای دارد که ابتدا بابد حافظ جان کارگران باشیم و دوم اینکه شغل آنها را نگه داریم.

مختاری با اشاره به فعالیت شبانه روزی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و شبکه های بهداشت درمان شهرستان ها بیان کرد: از کل ۵۲۲ هزار نفر کارگر تنها ۴۷ نفرمشکوک به کرونا بودند و سه نفر درگیر شدند که شرایط آنها مناسب است و با آماری که از کل کشور بگیریم متوجه می شویم که یکی از دلایل موفقیت استان فارس این بود که پروتکل بهداشتی در تمام کارگاه های بالای ۳۵ نفر رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه سرویس، ورودی کارگاه ها، خط تولید، رختکن، سرویس بهداشتی و… همه موارد بهداشتی رعایت شده است؛ عنوان کرد: در این بخش به عنوان یک تیم موفق بوده ایم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد:

در بخش دوم باید مواظب مشاغل باشیم و که کارفرمایان مشاغل را راه اندازی کنند و صدا سیما در این زمینه می توانند کمک کند.

مختاری با اشاره به کمک های مومنانه طبق فرمایشات رهبری گفت: این موضوع با مدیریت انجام شده است تا دستگیری از نیازمندان داشته باشیم و انصافا کارفرمایان در حفظ جان کارگران خوب عمل کردند و قابل تقدیر است که از هر شهرستان یک کارفرما را که پروتکل ها را دقیق رعایت کرده اند به همراه تشکل های کارگرانی از آنها تقدیر شود.

در ادامه رئیس سازمان بسیج کارگری فارس با بیان اینکه صدا و سیمای فارس همواره در رده اول و مایه مباهات است؛ابراز کرد:سال گذشته مقدمه راه اندازی کارگروهی را آغاز کردیم پیشنهاد می شود که در مواردی که می تواند با موضوع کار و کارگر محتواهایی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج دو سال گذشته طرحی را ارائه داد که از دانش آموزان شروع کرد و هدف آن فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی بود ؛ یادآور شد:این طرح ابتدا به صورت آزمایشی بود و سال گذشته در برنامه‌های بسیج استان اجرایی شده است که این موضوع می تواند در صدا و سیما به آن توجه شود.

حمیدی با اشاره به تهیه بسته های کمک معیشیتی برای کارگران در شرایط کرونا گفت: این بسته ها از طرف صنعتگران تهیه می‌شود و تلاش ما این است تا روزهای آخر هفته کارگر به حد خوبی برسانیم

همچنین رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس با اشاره به شیوع کرونا از بهمن‌ماه در کشور و قبل از آن در جهان عنوان کرد: گرچه کرونا در کشور ما مشکلاتی را به وجود آورد اما در این زمینه برای پیشگیری کارهای خوبی در استان شد و گرچه مقابله و مبارزه با ویروس ناشناخته سخت است که راهکاری برای آن پیدا نشده اما حرکت جهادگونه در استان شکل گرفت.

مهرزاد مویدی بیان کرد: در این مدت بخش درمان و نیروهای خدماتی تلاش کردند که بتوانند سلامتی مردم را حفظ کنند و زحمات آنها قابل تقدیر است؛ همچنین در کارگاه های بالای ۳۵ نفر که نمایندگی آنها را برعهده دارم تلاش ها برای رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به کرونا قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه همچنین سازمان بسیج کارگری و سایر قشرها و نهادهای مرتبط با جامعه کار و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اقدامات مناسبی برای رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند که با سخت کوشی انجام دادند؛ تصریح کرد:اقدامات انجام شده از روی خلوص بود و من به عنوان نماینده ی کارگران می بینم که مدیران دلسوز مجموعه کار تلاش ارزنده ای داشتند.

مویدی با اشاره به نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی ها و ارائه آمارها و بررسی‌هایی که داشتند ، بیان کرد: خبرنگاران به یک نیروی جنگی در خط مقدم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه به هر صورت یکی دو ماه آینده تقریباً از این بیماری نجات پیدا می کنیم؛ ابراز کرد: نگرانی ما برای دوره پسا کرونا در حوزه اقتصاد و تولید است و همچنین باید بتوانیم به هدف فرمایشات مقام رهبری در سال جهش تولید دست پیدا کنیم و این موضوع باعث شده که وظایف کارگران و کارفرمایان چند برابر شود.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس با اشاره به همکاری و ظرفیت صدا و سیما برای بررسی مسائل کارگران گفت:

این موضوع را می توانیم در استان به صورت ماهیانه بررسی کنیم و در این زمینه از نظر کارشناسان تولید، کار و دانشگاهیان استفاده کنیم

در ادامه دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه کارفرمایان در راستای کنتر ل بیماری کرونا در واحدهای خود به خوبی عمل کردند؛خاطرنشان کرد:

کارفرما به خوبی متوجه شدند که اگر امروز در کارخانه یک نفر آن کرونا بگیرد به همه نیروها سرایت می‌کند در همین راستا به موضوع سلامتی توجه شد.

علی راستگو با اشاره به جمعیت بالای کارگران در برخی کارگاه های عنوان کرد: ما در کارگاهها و جمعیت زیاد داریم و وقتی وارد کارخانه می شویم حداقل در سالن ۶۰۰ نفر کار می‌کنند که در این زمینه با تدابیری که مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکلات کارفرمایی و کارگری داشتند این موضوع به خوبی مدیریت شد.

راستگو خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد درخواست داریم که صدا و سیما صدای کارگر را در رادیو زنده کند و خیلی از مسائل و مشکلات در گزارشات از این بابت مطرح و حل می‌شود.

وی افزود: موارد و مسائل زیادی را می‌توان در خصوص مسائل و مشکلات کارگری و کارفرمایی از طریق رادیو اعلام کرد.

همچنین موسوی رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان نیز گفت: تاثیر تلویزیون در حالی بیشتر از شبکه اجتماعی خواهد بود که با ادبیات و زبان کارگران صحبت شود و این موضوع کمک که مسائل جامعه کارگری راحت تر به تصویر بکشد و زمانی که دغدغه کارگر مطرح می‌شود و کارفرما هم صحبت می کند و کارشناسان هم نظر می‌دهند