مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل برق منطقه ای فارس به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل برق منطقه ای فارس به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مدیر عامل توانیر روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس که به صورت ویدیو کنفرانس و از راه دور برگزار شد، با تقدیر از خدمات عبدالعزیز کریمی مدیر عامل پیشین برق منطقه ای فارس و […]

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مدیر عامل توانیر روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس که به صورت ویدیو کنفرانس و از راه دور برگزار شد، با تقدیر از خدمات عبدالعزیز کریمی مدیر عامل پیشین برق منطقه ای فارس و بوشهر برای غلامرضا نصیری مدیر عامل جدید این شرکت آرزوی موفقیت کرد و گفت: مهندس کریمی از مدیران خوب در صنعت برق هستند و شرکت از خدمات وی بهره مند بود که به شرف بازنشستگی نایل شدند و صنعت برق از مشورت های ایشان بهره مند خواهد بود .
مدیر عامل توانیر همچنین گفت: در برق منطقه ای فارس به لحاظ اهمتیت شرکت و اهمیت استان فارس و بوشهر فرایند انتخاب مدیر عامل کاملا قانونی برگزار شد و مهندس غلامرضا نصیری انتخاب شدند ، نکته قابل توجه اینکه وی از همکاران برق فارس است و شناخت کافی از دو استان دارند و این موضوع به رشد صنعت کمک خواهد کرد.
همایون حائری  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز دراین مراسم بر لزوم اتخاذ راهکارهایی که به صرفه جویی بیشتر کمک می کند تاکید کرد و گفت: مدیریت مصرف برق سبب صرفه‌جویی سه هزار و ۸۰۰ مگاواتی برق در کشور در تابستان سال گذشته شد.
حائری  بیان کرد: میزان صرفه جویی برق در مدت مشابه پارسال ۲هزار مگاوات بوده است؛ صرفه جویی در حوزه مصرف سبب کاهش هزینه های بسیار از جمله ساخت نیروگاه های جدید می شود.
در این مراسم که در سالن جلسات شرکت برق منطقه ای استان فارس و با حضور محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ، مدیران عامل شرکت های توزیع برق فارس و شیراز و جمعی از مدیران و معاونان شرکت برق منطقه ای برگزار شد ، معاون استاندار فارس پیشتازی فارس در تامین برق مورد نیاز کشور را ستود.
محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت :  بیش از سه هزار پروژه استانی و ملی در استان فارس در دست اجراست که بخش قابل توجهی از آن در حوزه برق و انرژی است و  با تلاش و عزم مسوولان، بخش زیادی از آن در سال جاری و تا پایان دولت تدبیر و امید تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت : با توجه به اینکه پروژه های در دست اجرا به لحاظ اعتباری نیاز به اعتبار بالایی دارند و از طریق بودجه های سنواتی قابل تامین نیست به طور طبیعی باید از مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاران، بانک ها و روش های تامین مالی مناسب برای این پروژه ها استفاده کرد. در حوزه برق و انرژی نیز با همین رویکرد میتوان نسبت به راه اندازی طرح های تامین برق و انرژی همت گماشت .

وی ادامه داد: حدود سه هزار پروژه از اعتبارات استانی و ۱۶۰ پروژه از اعتبارات ملی استفاده می کنند  که قسمت قابل توجهی از این پروژه ها د استان فار سدر حوزه زیر مجموعه شرکت های برق است.

معاون استاندار فارس گفت: نباید صرفا متکی به بودجه‌های دولتی باشیم، به خصوص در شرایطی که امکان استحصال منابع دولتی برای تکمیل پروژه ها در حد مورد نیاز مقدور نیست و تنها اعتبارات سالیانه داریم که این اعتبارات با نیاز استان فاصله دارد.
رضایی کوچی افزود: در همه حوزه هایی که به توسعه استان مرتبط می‌شود از جمله حوزه برق و انرژی ، حمل و نقل، راه های اصلی، بزرگراه‌ها، شبکه‌های ریلی، آب ، مسکن، بهداشت و درمان و ورزش، طرح های جامعی برای اجرای پروژه ها در اختیار داریم که بر اساس آن اقدام می کنیم.
در ادامه این مراسم   عبدالعزیز کریمی مدیر عامل پیشین برق منطقه ای فارس گزارشی از اقدامات انجام شده در این شرکت در سالهای مسوولیت ارائه داد و اظهار داشت : برآیند فعالیت های انجام شده رشد شاخص های توسعه تاسیسات و ظرفیت های بهره برداری و انتقال و توزیع و فوق توزیع در دو استان فارس و بوشهر بوده است.
کریمی با بیان اینکه بهینه سازی تامین وانتقال برق و انرژی در سالهای گذشته مورد تاکید بوده است گفت: در سالهای گذشته ظرفیت هایی  قابل توجه در تامین و تولید و انتقال برق و انرژی در استان های فارس و بوشهر ایجاد شده است .
کریمی با بیان اینکه فقط در سال گذشته شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۶ پروژه در هفته دولت با اعتبار۱۷۰ میلیارد و ۳۴۹میلیون تومان در استان های فارس و بوشهر بودیم گفت:  دراین سال با  احداث ۲۳ پروژه برقرسانی با صرف اعتبار ۸۳۹ میلیارد و ۷۶۳ میلیون تومان در دهه مبارک فجر ، شرایط جدیدی جهت تامین برق پایدار و مطمئن در استان های فارس و بوشهر  ایجاد  گردید .
وی با آرزوی موفقیت برای مهندس نصیری مدیر عامل جدید شرکت برق منطقه ای ، بر لزوم همراهی همه مدیران برای رشد شاخص ها ی توسعه و تامین و انتقال برق و انرژی و دستیابی به اهداف والاتر تاکید کرد.
در ادامه این مراسم   غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با تقدیر از مدیران و مسوولان حاضر و قدردانی از مدیر عامل توانیر و معاون وزیر در امور برق و انرژی گفت: از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه شاخص های تامین و انتقال برق در دو استان فارس و بوشهر بهره گیری می شود .
نصیری در ادامه یاد آور شد : نیاز کنونی جامعه ما  توجه بیشتر به موضوع انرژی های نو و تجدیدپذیر را می طلبد و از جمله وظایف ساختاری شرکت برق منطقه ای استان فارس فعالیت دراین حوزه است که  باید با ایجاد پیشگیری و اجرای قوانین   این تفکر استراتژیک را هرچه بیشتر ساختاری کنیم.
در پایان این مراسم حکم انتصاب  غلامرضا نصیری به عنوان مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس قرایت گردید.
لازم به ذکر است ، مهندس نصیری پیش از این به عنوان عضو هیات مدیره و معاون طرح و توسعه در شرکت برق منطقه ای فارس مسوولیت داشت ، مسوولیت بهره برداری برق استان بوشهر و مدیریت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای نیز در کارنامه وی قراردارد.