آمریکا مقررات بهداشت جهانی را نقض می‌کند
آمریکا مقررات بهداشت جهانی را نقض می‌کند

رییس جمهوری گفت: آمریکا تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در گفت […]

رییس جمهوری گفت: آمریکا تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در گفت وگوی تلفنی با «سیریل رامافوسا» رییس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور بویژه روابط تجاری و اقتصادی، انتقال تجربیات و اطلاعات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و همکاری های بهداشتی و علمی دو کشور در این زمینه را ضروری خواندند.

دو رییس جمهوری با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های اقتصادی دو کشور ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جدید برای توسعه این همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک را مورد تاکید قرار دادند.

دو طرف همچنین تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌های ضدبشری آمریکا و همچنین جنایت‌های ضدانسانی علیه ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و یمن را مورد تاکید قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران، اظهارداشت: در شرایطی که اپیدمی بیماری کرونا در جهان را شاهد هستیم و نگاه‌ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد، متاسفانه آمریکا تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

رییس جمهوری با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، تاکید کرد: انتظار داریم که در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی بر مخالفت با یکجانبه‌گرایی آمریکا و تحریم‌های غیرقانونی این کشور علیه ایران بیش از پیش تاکید کنید.

رییس جمهوری آفریقای جنوبی نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما کاملا از اقدامات ناعالانه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران آگاه هستیم و به حمایت از ایران ادامه خواهیم داد.

“سیریل رامافوسا” تاکید کرد: اکنون زمانی است که باید با یکدیگر علیه دشمن مشترک (ویروس کرونا) اقدام کنیم و الان زمان مناسبی نیست که با اعمال تحریم ها و افزایش فشار برای ملت‌ها مشکل ایجاد کنیم.