اشتراک تجربیات شهرداری شیراز با کلانشهرهای جهان درخصوص مبارزه با کرونا
اشتراک تجربیات شهرداری شیراز با کلانشهرهای جهان درخصوص مبارزه با کرونا

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: تجربیات شهرداری شیراز در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در اختیار کلان شهرهای جهان قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حمید جورکش با تاکید بر این که مهار کامل ویروس کرونا در جهان فقط با همدلی و اشتراک تجربیات موفق با […]

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: تجربیات شهرداری شیراز در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در اختیار کلان شهرهای جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حمید جورکش با تاکید بر این که مهار کامل ویروس کرونا در جهان فقط با همدلی و اشتراک تجربیات موفق با دیگران قابل دستیابی است، گفت: انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) درگاهی را برای تبادل تجربیات شهرهای جهان در مدیریت کرونا راه اندازی کرده که شهرداری شیراز نیز  اقدامات خود را در آن بارگذاری کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اضافه کرد: شیراز به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا از اواخر بهمن ۱۳۹۸ با تشکیل ستاد بحران و اولویت قراردادن سلامت شهروندان اقدامات مختلفی برای مهار کرونا انجام داد.

وی افزود: اقدامات شهرداری در سطوح مختلفی برنامه ریزی شد تا خطرات ناشی از شیوع و گسترش ویروس در میان شهروندان کنترل شود و مشکلات ناشی از همه گیری کرونا به حداقل برسد.

جورکش خاطرنشان کرد: متروپلیس یک نهاد غیر دولتی بین المللی با ۱۳۸ عضو است که در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس راه اندازی شد و دبیرخانه آن در بارسلون واقع است.
لازم به ذکر است گزارش فوق برای دبیرخانه سازمان های بین المللی همکار از جمله مجمع شهرداران آسیایی، اتحادیه شهرهای تاریخی، سازمان شهرهای هوشمند پایدار و شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی نیز ارسال شده است.
دبیرخانه سازمانهای فوق به ترتیب در تهران، کیوتو ژاپن، سئول کره و الخمسی اسپانیا واقع شده است.