اهدای ۲۰۰ بسته ایمنی به رانندگان جاده ای استان فارس
اهدای ۲۰۰ بسته ایمنی به رانندگان جاده ای استان فارس

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از اهدا بسته های ایمنی به رانندگان و ترددکنندگان مسیرهای جاده ای استان خبرداد.   به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ مهندس علیرضا امیری رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و […]

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از اهدا بسته های ایمنی به رانندگان و ترددکنندگان مسیرهای جاده ای استان خبرداد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ مهندس علیرضا امیری رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با گرامی داشت هفتم اردیبهشت ماه روزملی ایمنی حمل و نقل گفت: ایمنی ترافیک یکی از مهمترین مسائل مربوط به عارضه های اجتماعی حمل ونقل امروزی است به گونه ای که هر ساله در مسیرهای جاده ای و بین شهری شاهد انواع تصادفات بوده ایم که به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی و بعضا نداشتن آگاهی کافی از ترفند های جلوگیری از پیش آمدن تصادفات  بیشترین درصد از حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده است  لذا تامین ایمنی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی  و درک صحیح از رانندگی ایمن  عواملی هستند که در ایمنی جاده ها تاثیرگذار میباشند، امری ضروری بشمار می آید.

مهندس امیری در ادامه گفت: به مناسبت این روز و در جهت افزایش ایمنی سرنشینان و کاربران جاده ای، ۲۰۰ بسته ایمنی  شامل جعبه کمک های اولیه، مثلث خطر، بروشور آموزشی، باتوم ایمنی به رانندگان وسائل نقلیه سبک و سنگین اهدا شد. همچنین طرج کنترل و نظارت در محور های مواصلاتی استان در قالب گشت های نظارتی به صورت منظم در حال فعالیت است.

لازم به ذکر است اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس در تمام فصول سال همواره تلاش کرده است تا با آموزش ایمنی و قوانین و ایمن سازی فیزیکی  در مدارس حاشیه راه ها، پایانه های مسافربری و مکان های عمومی، چاپ بروشور و پوستر آموزشی، آشکار سازی وسائل نقلیه سنگین و وانت بار ها و ادوات کشاورزی، اهدای کلاه ایمنی به راکب های موتور سیکلت و اهدا وسائل ایمنی به فعالین عرصه حمل و نقل جاده ای گامی بزرگ در امر ارتقا سطح ایمنی افراد و کاهش تصادفات جاده ای بردارد.