پروژه راه‌آهن اقلید – یزد در زمره طرح‌های ملی جهش تولید قرار گرفت
پروژه راه‌آهن اقلید – یزد در زمره طرح‌های ملی جهش تولید قرار گرفت

ستاندار فارس با اشاره به آغاز عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن اقلید – یزد گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این پروژه نیز به همراه سه طرح ملی وزارت راه و شهرسازی در زمره طرح‌های تحقق شعار جهش تولید قرار گرفت. براساس گزارش دریافتی  عنایت‌الله رحیمی افزود: اعتبار ۲۵۵ میلیارد تومانی تکمیل این پروژه نیز با دستور […]

ستاندار فارس با اشاره به آغاز عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن اقلید – یزد گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این پروژه نیز به همراه سه طرح ملی وزارت راه و شهرسازی در زمره طرح‌های تحقق شعار جهش تولید قرار گرفت.

براساس گزارش دریافتی  عنایت‌الله رحیمی افزود: اعتبار ۲۵۵ میلیارد تومانی تکمیل این پروژه نیز با دستور ویژه رئیس جمهوری از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین خواهد شد و همچنین برای این طرح تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: این پروژه هم‌ اینک ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتباری افزون بر ۴۷۰ میلیارد تومان نیز جذب کرده است.
استاندار فارس بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبار مورد نیاز در حال انجام است و دستگاه‌های متولی در پیشبرد این طرح ملی اهتمام ویژه دارند.

رحیمی اظهار داشت: راه‌آهن ۲۷۴ کیلومتری اقلید – یزد دارای ۱۱ ایستگاه است که پس از تکمیل آن، فاصله استان فارس با استان‌های شرقی، شمال شرقی و همچنین مشهد مقدس ۳۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.