تردد در جاده‌های فارس ۴۰ درصد افزایش یافت
تردد در جاده‌های فارس ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان در روزهای اخیر نسبت به روزهای قبل از لغو ممنوعیت ترددهای بین استانی (دوشنبه یکم اردیبهشت ۹۹‌) حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. علیرضا سیاهپور، افزود: ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰۱ هزار و ۵۵۴ تردد در جاده‌های […]

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان در روزهای اخیر نسبت به روزهای قبل از لغو ممنوعیت ترددهای بین استانی (دوشنبه یکم اردیبهشت ۹۹‌) حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

علیرضا سیاهپور، افزود: ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰۱ هزار و ۵۵۴ تردد در جاده‌های استان فارس به وسیله ۱۲۴ تردد شمار ثبت شده که این تعداد در مدت مشابه پارسال کمی بیش از یک میلیون تردد بوده که بیانگر کاهش حدود ۱۰ درصد ترددهاست.
وی ادامه داد: کاهش تردد خودروها در ورودی‌های شهر شیراز از سمت مرودشت، سپیدان، دشت‌ارژن، کوار و سروستان نیز در مدت یاد شدهدر مجموع ۲۲ درصد کاهش داشته که این کاهش نسبت به ترددهای جاده‌ای بیشتر است.
افزایش ۳۰ درصدی سفر و ۱۰ درصدی مسافر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان داشت: با وجود اینکه پس از لغو ممنوعیت ترددهای بین استانی، شاهد افزایش ۳۰ درصدی تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل مسافر از مبدا پایانه‌های شیراز به سمت سایر نقاط کشور بودیم، اما تعداد مسافران تنها ۱۰درصد افزایش داشته است.
سیاهپور افزود: تعداد مسافران و سفرهای انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، به ترتیب ۷۹ درصد و ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: به رغم لغو محدودیت ترددهای بین شهرستانی و استانی، توصیه ما به هموطنان و شهروندان استان فارس این است که با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا و همچنین تاکید مسوولان حوزه بهداشت کشور به رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی، از انجام سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر دوم اردیبهشت‌ماه ۹۹ تعداد ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و پنج هزار و ۲۹۷ نفر در کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.