نوآوری‌های ارتش در مواجهه با کرونا دلگرم‌کننده است
نوآوری‌های ارتش در مواجهه با کرونا دلگرم‌کننده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه بعد از کرونا ممکن است بعضی از هم افزایی‌های بین‌المللی بهم بخورد، گفت: در این شرایط آنکه قوی‌تر است، بالاتر می‌آید، در حال حاضر نیز هر روز شاهد اختراعات و نوآوری‌هایی در مجموعه ارتش در این زمینه هستیم که این مهم دلگرم […]

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه بعد از کرونا ممکن است بعضی از هم افزایی‌های بین‌المللی بهم بخورد، گفت: در این شرایط آنکه قوی‌تر است، بالاتر می‌آید، در حال حاضر نیز هر روز شاهد اختراعات و نوآوری‌هایی در مجموعه ارتش در این زمینه هستیم که این مهم دلگرم کننده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، چهارشنبه در دیدار با امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، با استناد به فرموده حضرت علی (ع)، سربازان را دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزت دین و امنیت دانست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل تغییراتی مهم و کلیدی به وجود آورده است، اظهار داشت: عمده آن چیزی که از دسته‌بندی قدرت‌های جهانی پیش از انقلاب و به طور مشخص بلوک شرق و غرب داشتیم، امروز به خاطر انقلاب اسلامی به‌هم ریخته است و اگر این انقلاب رخ نمی‌داد دنیا به شکل دیگر و در چارچوب دیگری کار می‌کرد.

امام جمعه شیراز افزود: هنوز هم قدرتمندان و زورمداران عالم متوجه عمق این قضیه نیستند اما انقلاب اسلامی ایران همانند آب نفوذ می‌کند و به مرور که به سیل بدل شد و معادلات را به صورت بنیادین برهم زد، قضیه را متوجه می‌شوند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: بنا بر فرموده و تاکید رهبر معظم انقلابکه در سخنرانی آغاز سال ۹۹ بیان کردند: نظام در همه جهات باید قوی شود و یکی از این محورهای مهم، قوی‌شدن قدرت نظامی است و بی شک ما باید در بُعد نظامی از آن چه که امروز هستیم روز به روز قوی‌تر شویم.

اراده و نیروی باطنی ارتش پیروز است 

امام جمعه شیراز، با بیان اینکه قدرتمندی گاه در برخورداری از ابزار و بهره‌گیری از فناوری است، گفت: امروز قدرت اراده و ایمان و نیروی باطنی ارتشی‌ها چشمگیر است که این مساله بدون تردید بر فناوری غلبه می‌کند، یعنی اگر طرف مقابل در تکنیک و فناوری پیش رود و ارتش ما در مقابل آنها اراده و ایمان داشته باشند، آن اراده و ایمان است که پیروز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: زمانی دشمن غلبه می‌کند که ما اراده و ایمان خود را برای مقاومت از دست دهیم در غیر این صورت آنها پیروز نخواهند شد، این مسیر که به نحوی با معنویت و دین هم ارتباط دارد باید مدنظر همگان باشد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در شرایط صلح باید برای نیروی خود، آمادگی‌های لازم را ایجاد کنیم تا اگر اتفاقی رخ داد در آن زمان به ریزش نیرو در میدان منتهی نشود، بلکه بتوانیم قدرت، قوت و اراده نیروی خود را به رخ دشمن بکشیم.

وی ادامه داد: اگر صحنه‌ای پیش آید، بی شک جوانان امروز ما کمتر از جوانان دوره جنگ تحمیلی نیستند، البته شاید در نظر برخی افراد این حرف ادعا به نظر برسد اما انصافا در قضیه کرونا تیم پزشکی ما نشان دادند که ایستاده‌اند.

ارتش و کادر درمان با وجود تحریم‌ها، بسیار قوی به موضوع کرونا وارد شدند 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه گاه در تحلیل مسایل، قسمت‌هایی را که کمبود داریم برجسته نمی‌کنیم، گفت: ایران بعد از ۴۰ سال تحریم و در اوج تحریم‌ها وارد قضیه کرونا شد و با همت کادر درمان و نیروهایی همچون ارتش، بسیار قوی به میدان وارد شدیم.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: آلمان یکی از بزرگترین منابع پولی دنیا را در اختیار دارد و پس از جنگ جهانی دوم، نه جنگی داشته و نه تحریم بوده و کشور کانادا هم به همین صورت، اما مقایسه رسمی سازمان بهداشت جهانی ما را جزو چهار کشور اول در موفقیت مبارزه با بحران کرونا نشان می‌دهد که این امر ناشی از عظمت اراده ملت است، به ویژه آنها که در صف مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، بر ضرورت تشویق به امور فرهنگی و معنوی تاکید و بیان کرد: در عرصه کار اجتماعی و مساله کرونا خدماتی انجام می شود، یکی به فکر خدمت رساندن است و دیگری فقط به دنبال این است که بگوید من انجام داده‌ام و این “من” یعنی یاد خدا در کار نیست.

وی اضافه کرد: در فتح خرمشهر نیز با این مساله مواجه شدیم که برخی افراد برای اینکه آزادسازی شهر را به اسم خود ثبت کنند، حرف هایی زدند اما امام (ره) فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد”، گرچه عده‌ای زحماتی کشیده بودند و اجر کارشان پیش خدا محفوظ است اما اینکه بخواهیم این مساله را به رخ بکشیم، اجر کار را ضایع می‌کند و قدرت را از بین می‌برد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به خدمات ارتش جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا گفت: ارتش، تخت خالی نقاهتگاه و بیمارستان‌هایش را برای خدمات رسانی در این حوزه در اختیار نهاد و یا دستگاه تنفس مصنوعی را تولید کردیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یکدیگر را متهم به دزدیدن آن، می‌کنند اما ما در بیمارستان‌ها اضافه بر سازمان داریم و این امور مایه افتخار است.

وی گفت: ما ایرانی هستیم، با ویژگی سرباز علی بودن و با چین در شرق و آمریکا در غرب متفاوت هستیم. این ویژگی‌ها ما را از همه آنها متمایز می‌کند. تفاوت عمده ما با کشورهای دیگر این است که ما حساب خود را با ظاهر نمی‌بندیم، این تفاوت‌ها را حس می‌کنیم و اتفاقا دنیا به این نقطه می‌رسد که دین ناب اسلام بهتر و قوی‌تر از آنها می‌تواند دنیا را اداره کند.