رونمایی از سامانه اینترنتی کسب و کار، گام فارس در مسیر مهار کرونا
رونمایی از سامانه اینترنتی کسب و کار، گام فارس در مسیر مهار کرونا

سامانه جامع کسب و کارهای اینترنتی فارس در حالی رونمایی شد که استاندار این استان، راه اندازی آن را برای مصون ماندن مردم در برابر کرونا گام مهمی می‌داند. استاندار فارس در حاشیه رونمایی از این پروتال، با بیان اینکه راه اندازی پروتال جامع کسب و کارهای اینترنتی خبر خوبی برای اهالی این استان است،گفت: […]

سامانه جامع کسب و کارهای اینترنتی فارس در حالی رونمایی شد که استاندار این استان، راه اندازی آن را برای مصون ماندن مردم در برابر کرونا گام مهمی می‌داند.

استاندار فارس در حاشیه رونمایی از این پروتال، با بیان اینکه راه اندازی پروتال جامع کسب و کارهای اینترنتی خبر خوبی برای اهالی این استان است،گفت: با توجه به جایگاه جامعه علمی و تخصصی استان فارس این انتظار وجود داشت که چنین اقدامی انجام شود.

عنایت الله رحیمی افزود: توسعه این پروتال زمینه ساز اقدامی ماندگار و اثر گذار در سطح بازار خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم ارائه آموزش‌ برای کسب و کارهای سنتی تاکید کرد و گفت: راه اندازی این پروتال نباید محدود به تعدادی از صنوف یا کسب و کارها باشد.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با بیان اینکه سیاست اصلی دولت در راستای پیشگیری از ابتلا و کنترل شیوع بیماری، ادامه اجرای طرح  فاصله گذاری اجتماعی است، عنوان کرد: مهمترین راهکار مهار این بیماری فاصله گذاری اجتماعی و در ادامه آن فاصله گذاری هوشمند است.

استاندار فارس استراتژی کلی کشور در برابر بیماری کرونا را ماندن در خانه دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی  پروتال جامع کسب و کار کمک می‌کند مردم راحت تر در خانه بمانند و خود را مصون کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت الکترونیک مدیریت، سیاستگذاری و بهره برداری از یک سو و  ذی نفعان و مشتریان از سوی دیگر باید مورد توجه باشند،اظهار داشت: هماهنگی‌ها و اشتراک دیدگاه‌ها در میان این گروه‌ها سبب دستیابی به نتیجه بهتر خواهد شد.

رحیمی کمک به حفظ محیط زیست و همچنین کاهش آلاینده‌ها را از جمله مزایای راه‌اندازی این پرتال برشمرد و گفت: در حال حاضر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ کیفیت محصولات و خدمات،اولویت مد نظر ما برای رونمایی از پروتال جامع کسب و کارهای اینترنتی فارس است.

استاندار فارس در ادامه بیان کرد: گردهم آمدن این فعالیت ها و کسب و کارها در کنار هم در طولانی مدت سبب صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات خواهد شد.

وی نظارت و پایش را از دیگر موضوعاتی اساسی در موفقیت فعالیت این پروتال برشمرد و گفت: زمانی که اقدامی مناسب و خوب انجام می‌شود ممکن است در ابتدا نقص‌هایی نیز داشته باشد که نظارت و پایش بهترین راه برای  رفع این نواقص، جلوگیری از  سوءاستفاده های احتمالی و همچنین تقویت نقاط قوت آن است.

رحیمی با بیان اینکه جهان امروز با سرعت به سوی استفاده از تکنولوژی های جدید و دانش روز پیش می‌رود عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا که امروز به عنوان تهدیدی جدی در جهان مطرح است؛ می‌تواند در ابعاد دیگر، فرصتی مغتنم برای تقویت استفاده از دانش و تکنولوژی باشد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول ما است، افزود:  باید تلاش شود آسیب‌های پساکرونا در حوزه های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: کاهش آسیب‌های پساکرونا با هماهنگی بخش های عمومی و خصوصی امکان پذیراست و برای تحقق این امر از همه ظرفیت‌های انسانی ‌و اقتصادی استان استفاده خواهد شد.

بنا بر اعلام استانداری، شهروندان استان فارس می‌توانند با مراجعه به پورتال جامع کسب و کارهای اینترنتی این استان به آدرس farsb.ir مایحتاج روزانه خود را به شکل غیرحضوری و اینترنتی تهیه کنند.