رتبه اول فارس در آموزش مجازی ویژه تعاونگران/ پژوهش و آموزش افزایش توان و مهارت فکری تعاونی ها مکمل نظام آموزشی است
رتبه اول فارس در آموزش مجازی ویژه تعاونگران/ پژوهش و آموزش افزایش توان و مهارت فکری تعاونی ها مکمل نظام آموزشی است

رئیس اداره آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس عنوان کرد: آموزش های مجازی بخش تعاون در استان با برگزاری۳۳۱۱۲ نفر ساعت آموزش رتبه اول کشور را دارد و در زمینه آموزش های حضوری ۷۰۰۰۰ نفر ساعت آموزش های تخصصی، حرفه ای و مدیریتی ویژه تعاونگران و اعضای شرکت های […]


رئیس اداره آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس عنوان کرد: آموزش های مجازی بخش تعاون در استان با برگزاری۳۳۱۱۲ نفر ساعت آموزش رتبه اول کشور را دارد و در زمینه آموزش های حضوری ۷۰۰۰۰ نفر ساعت آموزش های تخصصی، حرفه ای و مدیریتی ویژه تعاونگران و اعضای شرکت های تعاونی برگزار گردیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ شهره گلخنی افزود: همچنین ۳۵۰۰۰ آموزش ویژه همکاران در کل استان فارس برگزارشده است که در خصوص آموزش های صورت گرفته تمامی پیش بینی ها محقق و حتی در بسیاری از موارد از درصد رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است.

گلخنی گفت: اتاق فکر این اداره کل در سال ۹۸ به عنوان اتاق فکر برتر انتخاب شد و همچنین در حوزه تحقیقات و پایان نامه نویسی رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.

گلخنی با بیان اینکه در حوزه ارائه طرح های پژوهشی؛ این اداره کل تعداد ۴طرح مصوب پژوهشی را در دست اقدام دارد؛ خاطرنشان کرد: در طرح های پژوهشی رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به پیش بینی وجود دارد.

رئیس اداره آموزش ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در حوزه آموزش های ایمنی بیش از ۱۱۰۰۰۰هزار نفر ساعت آموزش های مختلف کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفته و در حوزه ترویج نیز پیگیری های بسیار مناسبی نیز وجود دارد.

گلخنی با اشاره به تاسیس باشگاه کارآفرینی تعاونگران عنوان کرد: در بخش ترویج نیز نشر و اشاعه فرهنگ تعاون، انتقال دانش و مهارت‌های کاربردی به اعضای گروه‌های هدف مدنظر بوده است.

وی با اشاره به افزایش کارایی تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال با استفاده از ابزارهایی چون برگزاری گردهمایی، همایش، ایجاد واحدهای مشاوره تخصصی، بازدید از تعاونی‌ها، نشریات، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بیان کرد: واحد ترویج به عنوان نظام آموزشی غیر رسمی با نقشی گسترش یافته در حیطه های مختلف، اهدافی چون معرفی و انتقال آخرین یافته های علم و فناوری به نیروی انسانی و توانمند کردن آنها از طریق ساماندهی کار جمعی مدنظر داشته است.

گلخنی افزود: نتایجی همچون ایجاد انگیزه و ارائه راه های جدید به منظور افزایش توان فکری و مهارت افراد جامعه خارج از مرزهای ساختار آموزشی نتیجه ای بوده است که به دست آمده است و لذا مکمل نظام آموزشی به شمار می آید.

وی در خصوص سایر آموزش ها نیز گفت: در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ۲۵۰۰۰، مهارت های اجتماعی ۲۵۰۰۰، پیشگیری از طلاق و پیامدهای آن ۲۵۰۰۰، قانون کار جهت اعضای مراجع حل اختلاف ۳۰۰۰۰، ایمنی (کارگران –کارفرمایان –مسئولین ایمنی ) ۱۱۰۰۰۰، کارجویان ۳۰۰۰۰ کارآفرینان ۱۰۰۰۰ و آموزش های عمومی ۲۰۰۰۰ هزار نفر ساعت آموزش صورت گرفته است.

گلخنی یادآور شد: همچنین فعالیت های پژوهشی نیز با برگزاری اتاق های فکر، کمیته های پژوهش محور، حمایت مالی از پایان نامه ها، حمایت مالی از میکرو پروژه ها، ارائه خدمات آموزشی جهت ارتقاء سطح علمی، خدمات تخصصی و مهارتی تعاونی‌ها در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در گرایش های مختلف برای مدیران، بازرسان، اعضاء و کارکنان برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در پایان گفت: انجام مطالعات و تحقیقات لازم نیز جهت شناخت بخش تعاون، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات لازم در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و استخراج نتایج و ارائه خدمات به تعاونی ها و دانشجویان در قالب حمایت از طرح های تحقیقاتی انجام شده است