۱۲۲ یادمان تاریخی و فرهنگی فارس ثبت ملی و تعیین حریم شد
۱۲۲ یادمان تاریخی و فرهنگی فارس ثبت ملی و تعیین حریم شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در یک سال گذشته ۱۲۲ یادمان میراث فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ثبت و تعیین حریم شد. مصیب امیری، سه‌شنبه بیان داشت: در اجرای ماده‌ واحده قانون ثبت آثار ارزشمند ملی، به پیشنهاد این اداره کل و موافقت کمیته ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در یک سال گذشته ۱۲۲ یادمان میراث فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ثبت و تعیین حریم شد.

مصیب امیری، سه‌شنبه بیان داشت: در اجرای ماده‌ واحده قانون ثبت آثار ارزشمند ملی، به پیشنهاد این اداره کل و موافقت کمیته ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این تعداد از یادمان‌های تاریخی فارس در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

وی افزود: از مجموع این ۱۲۲ یادمان، ۵۶ اثر غیرمنقول تاریخی، ۳۱ اثر منقول تاریخی، ۱۳ اثر طبیعی، ۱۱ اثر معنوی و ۱۱ اثر تعیین حریم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه با ثبت این آثار در سال ۹۸، تعداد کل آثار این استان که در فهرست ملی به ثبت رسیده به سه هزار و ۲۰۵ اثر افزایش یافت، گفت: از این تعداد سه هزار و پنج اثر تاریخی غیرمنقول، ۸۸ اثر منقول، ۷۹ اثر معنوی و ۳۳ اثر طبیعی است.