رتبه برتر شرکت توزیع برق فارس در کشور
رتبه برتر شرکت توزیع برق فارس در کشور

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، حمیدرضا امین زاده از موفقیت این شرکت در جذب اسناد تسویه نوع اول خبر داد. امین زاده با اعلام این مطلب گفت: عدم پرداخت بدهی برق مصرفی از طرف بعضی از موسسات و شرکت های دولتی و عدم امکان […]

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، حمیدرضا امین زاده از موفقیت این شرکت در جذب اسناد تسویه نوع اول خبر داد.

امین زاده با اعلام این مطلب گفت: عدم پرداخت بدهی برق مصرفی از طرف بعضی از موسسات و شرکت های دولتی و عدم امکان قطع برق آنها به جهات مختلف چالشی است که کلیه شرکت های توزیع برق در وصول مطالبات خود با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: درسال های اخیر نیز با وجود پیش بینی ابزارهای مختلف مالی در قانون بودجه، امکان استفاده مشترکین فوق از این ابزارها جهت تسویه بدهی برق مصرفی میسر نشود.

امین زاده یادآور شد: در سال جاری و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و جذب منابع و مساعدت مالی به دستگاه های اجرایی در خصوص پرداخت بدهی سنواتی برق مصرفی، با تلاش همکاران این شرکت و هماهنگی صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان امور مالیاتی و حمایت های مدیرعامل شرکت، موفق به استفاده از ظرفیت اسناد تسویه نوع اول موضوع تبصره ۵ بند”و” قانون بودجه سال ۱۳۹۸جهت تسویه بدهی سنواتی شرکت آبفا روستایی استان بابت بهای برق مصرفی با بدهی مالیاتی ارزش افزوده سال ۱۳۹۵ و۱۳۹۴ خود شد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، تصریح کرد: بدیهی است با تلاش صورت گرفته معادل مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از بدهی سخت وصول سنواتی شرکت آبفا روستایی استان تسویه که علاوه برکمک مالی به آن شرکت در خصوص تسویه بدهی ، تاثیر قابل توجهی در جذب منابع مالی استانی و افزایش وصولی شرکت دارد. لازم به ذکر است اقدام مشابه جهت تسویه مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال بدهی تعدادی دیگر از دستگاه های اجرایی استان نیز درحال انجام است که تا پایان سال، محقق خواهد شد.