پاسخ آزمایش‌ کرونا در فارس بعد از ۲۴ ساعت اعلام می‌شود
پاسخ آزمایش‌ کرونا در فارس بعد از ۲۴ ساعت اعلام می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشرو بودن این دانشگاه در پاسخگویی آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در کشور خبر داد و بیان داشت: پاسخگویی به آزمایش‌ها و نمونه گیری‌های انجام شده، ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود که این موضوع در کشور بی نظیر است. مهرزاد لطفی روز یک‌شنبه در نشست بررسی اقدامات مجموعه سلامت فارس در مقابله […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشرو بودن این دانشگاه در پاسخگویی آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در کشور خبر داد و بیان داشت: پاسخگویی به آزمایش‌ها و نمونه گیری‌های انجام شده، ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود که این موضوع در کشور بی نظیر است.

مهرزاد لطفی روز یک‌شنبه در نشست بررسی اقدامات مجموعه سلامت فارس در مقابله با کرونا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نه تنها پاسخگوی نمونه گیری های مربوط به کرونا در شیراز، بلکه پاسخگوی دیگر دانشگاه های علوم پزشکی قطب پنج جنوب کشور بوده و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های خود به خدمت رسانی به مردم می پردازد.

رعایت کردن فاصله هوشمند از سوی کارمندان، اجرای طرح فاصله گذاری در ادارات و دورکاری کارکنان ستادی، از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.

همچنین در ادامه این نشست روند توزیع ماسک، عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در سطح شیراز و استان از سوی رییس دانشگاه و اعضای ستاد مقابله با کرونا بررسی شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ،  فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان و سرچهان   بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.