تأکید رئیس کل دادگستری فارس بر ارائه سازو کارهای پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا
تأکید رئیس کل دادگستری فارس بر ارائه سازو کارهای پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا

رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه پدافند غیر عامل که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مجتمع های قضایی استان و به خصوص زندان های استان فارس برگزار شد برارائه سازو کارهای پیشگیرانه در این خصوص تأکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت منجی […]

رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه پدافند غیر عامل که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مجتمع های قضایی استان و به خصوص زندان های استان فارس برگزار شد برارائه سازو کارهای پیشگیرانه در این خصوص تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت صاحب الزمان (عج) را درمان همه دردهای عالم دانست و ابراز امیدواری کرد با لطف خداوند و دعای خیر امام عصر (عج) این ویروس منحوس هر چه زودتر دفع شود.

وی بابیان این که کار در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضائیه تعطیل بردار نیست، بر پیش بینی تمهیدات لازم در خصوص ارائه خدمات قضایی و پاسخ گویی به مراجعه کنندگان ضمن صیانت از سلامت همکاران قضایی و اداری دادگستری استان تأکید کرد .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه به برخی از راهکارهای مناسب در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان فارس اشاره کرد و گفت: حوزه معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان اقدامات مناسبی از جمله ارسال لوایح قضایی از سوی وکلا و پرداخت هزینه دادرسی از دورن منزل بدون نیاز مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اطلاع رسانی این امر به وکلا و همچنین ایجاد ویدیو کنفرانس دادگاه کیفری ۲ و دادگاه انقلاب اسلامی با زندان نمونه هایی از راهکارهای انجام شده در این خصوص است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان صمت استان فارس در راستای پیگیری مسائل بهداشت عمومی و تهیه لوازم بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی کننده و ماسک قدردانی کرد و از نظارت ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بر تولید کارخانجات تهیه و تولید لوازم و ملزومات بهداشتی از جمله ماسک های بهداشتی ،ژل های ضدعفونی کننده و همچنین نظارت بر شبکه توزیع این اقلام از سوی داروخانه ها و سایر فروشگاه ها وجلوگیری از احتکار این کالاهای مورد نیاز مردم خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به بیش از ۶ هزار نفر مرخصی و تسهیلات اعطا شده است و با اقدامات انجام شده مسائل بهداشتی درون زندان ها نیز به خوبی رعایت می شود .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان از مردم خواست تا در صورت نیاز به پیگیری امور قضایی تنها اصحاب دعوی و وکلا به مجتمع های قضایی مراجعه نمایند چرا که با توجه به شرایط پیش آمده مسائل حفاظتی و کنترل ترددها در ابتدای درب ورودی دادگستری ها با دقت بررسی انجام می گردد که در نتیجه اعمال این نظارت پذیرش افراد غیر مرتبط با پرونده قضایی خودداری به عمل می آید .