هشدار مدیریت اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
هشدار مدیریت اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

 توجه به تعطیلات نوروزی، مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس «برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان در زمینه خرد کردن اراضی کشاورزی و ویلاسازی و تغییر کاربری و ساخت‌وسازهـای غیر مجاز زمین‌هـای کشاورزی در این ایام» اطلاعیه‌ای صادر کرد. ? این اطلاعیه در پنج بند، به افراد سودجو در مورد انواع تخلفات هشدار […]

 توجه به تعطیلات نوروزی، مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس «برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان در زمینه خرد کردن اراضی کشاورزی و ویلاسازی و تغییر کاربری و ساخت‌وسازهـای غیر مجاز زمین‌هـای کشاورزی در این ایام» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

? این اطلاعیه در پنج بند، به افراد سودجو در مورد انواع تخلفات هشدار می‌دهد و از مردم و مسئولان نیز می‌خواهد در زمینه‌ی جلوگیری از این تخلفات با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

? اطلاعیه:
۱⃣ بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد. وکارشناسان اموراراضی شهرستانها در قالب گروههای گشت از اراضی کشاورزی بازدید و طبق تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با متخلفین برخورد خواهند کرد .
۲⃣ شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها اطلاع دهند.
۳⃣ صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
۴⃣ بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.
۵⃣ تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.