روند تولید اصلاح شود
روند تولید اصلاح شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه باید برای تولید کشور برنامه نوشته شود، گفت: ‌روند فعلی تولید در کشور نیز باید اصلاح شود. مسعود پزشکیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ‌در کنار برنامه و اصلاح روند تولید، نوآوران، دانشگاهیان، شرکت‌های نوبنیان […]

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه باید برای تولید کشور برنامه نوشته شود، گفت: ‌روند فعلی تولید در کشور نیز باید اصلاح شود.

مسعود پزشکیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ‌در کنار برنامه و اصلاح روند تولید، نوآوران، دانشگاهیان، شرکت‌های نوبنیان و شهرک های خلاق نیز باید حمایت و تقویت شوند و موانع تولید و صادرات نیز برداشته شود.
وی گفت: ‌تولیدات داخلی باید بر اساس نیاز کشور باشد و برای صادرات آن نیز باید بازار هدف مشخص باشد.
پزشکیان یادآور شد: تولیدات داخل طوری نباشد که روی دست تولیدکنندگان بماند و در نهایت موجب ضرر و زیان یا احیانا ورشکستگی آنها شود.
وی تاکید کرد: باید بین تولید و بازار تعادل برقرار شود برای موفقیت در تحقق شعار سال با برنامه حرکت کنیم تا به موفقیت چشمگیری دست یابیم.
وی همچنین یادآور شد: شعار سال گذشته ‌هم که رونق تولید بود معتقدم تا حد زیادی محقق شد اما دستیابی به توسعه اقتصادی و تحقق تولید به صورت قطره‌چکانی ممکن نیست و باید به صورت جامع و کامل عمل شود.
وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان به خصوص حمایت های مالی و بانکی از آنها در کنار رفع بروکراسی های اداری و دست و پاگیر در بخش تولید، ‌صنعت و صادرات می تواند موجب جهش تولید شود.

سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب سال «جهش تولید» نامگذاری شده است.