مدیرکل آموزشوپرورش فارس رویکرد خود را مدیریت مشارکتی و خرد جمعی با تأکید بر اصل”خرد جمعی با جمعی خردمند” عنوان کرد و گفت: در همه تصمیمات این اصل را رعایت میکنیم ، چراکه در عرصه تعلیم و تربیت همه ما بهعنوان یک گروه به دنبال اهداف عالی خود که در سند تحول بنیادین مشخصشده حرکت […]
مدیرکل آموزشوپرورش فارس رویکرد خود را مدیریت مشارکتی و خرد جمعی با تأکید بر اصل”خرد جمعی با جمعی خردمند” عنوان کرد و گفت: در همه تصمیمات این اصل را رعایت میکنیم ، چراکه در عرصه تعلیم و تربیت همه ما بهعنوان یک گروه به دنبال اهداف عالی خود که در سند تحول بنیادین مشخصشده حرکت میکنیم.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزشوپرورش فارس، فرهاد اسماعیلی در مراسم معارفه خود بهعنوان مدیرکل جدید آموزشوپرورش استان، بر لزوم تداوم اقدامات خوب مدیران سابق این نهاد تربیتی تأکید کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت روبهجلو است و همه ما در هر سمتی بهعنوان اعضای یک گروه به دنبال هدفی واحد هستیم.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس رویکرد خود را مدیریت مشارکتی و خرد جمعی با تأکید بر اصل”خرد جمعی با جمعی خردمند” عنوان کرد و گفت: در همه تصمیمات این اصل را رعایت میکنیم ، چراکه در عرصه تعلیم و تربیت همه ما بهعنوان یک گروه به دنبال اهداف عالی خود که در سند تحول بنیادین مشخصشده حرکت میکنیم.
وی کار علمی را مبنای فعالیتهای خود دانست و گفت: بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام، کاری که علمی نباشد فساد آن از صلاح آن بیشتر خواهد بود و بر همین اساس نیز تلاش میکنم بر اساس کار علمی و خردمندانه عمل نمایم
اسماعیلی همچنین پاسخگویی و شفافیت را دو موضوع مهم در هر سیستم دولتی و غیردولتی دانست و گفت: با ایجاد گروهی از نماینده معلمان از سطح مدرسه تا استان در مقاطع مختلف تحصیلی،تلاش میکنیم تا با برگزاری جلسات مستمر در سطح استان و شهرستان، پاسخگوی همه همکاران باشم.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس شفافیت در تصمیمگیریها و عملگرایی را بهعنوان اصول کاری خود مدیریت نظام تعلیم و تربیت استان معرفی کرد.
وی همچنین بررسی فرایندهای مختلف کاری و اصلاح آن را از مهمترین برنامههای خود در دوران مدیریت دانست و گفت :در راستای ایجاد عدالت و با بهرهگیری از حمایت سایر مسئولین استانی در این مسیر گام برمیدارم، چراکه بیعدالتی بیانگیزگی را به همراه خواهد داشت.
اسماعیلی بر لزوم عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در آموزشوپرورش استان تأکید کرد و گفت: نباید از این سند بهعنوان دستآویز در سخنرانی استفاده کرد و تلاش میکنیم تا با بهره درگیری از راهکارهای مختلف آن ، به دنبال اجرا و عملیاتی کردن این سند با بهرهگیری از همه ظرفیتهای درونسازمانی و برونسازمانی در فارس باشیم.
وی آموزش ابتدایی را پایه و اساس آموزشوپرورش دانست و گفت: در این دوره تحصیلی تمرکز خود را بر روی مهارتهای زبانآموزی و آموزش ریاضی قرار داده و در کنار آن سایر جنبهها را نیز پی گیری میکنیم.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس افزود: در دوره متوسطه اول نیز به دنبال تکمیل و اجرای کامل طرح مدیریت استعدادهای دانش آموزان بهعنوان مکمل طرح شهاب هستیم که مورد استقبال وزارت آموزشوپرورش برای اجرای آن بهصورت طرح ملی نیز قرارگرفته است.
وی توانمندسازی معلمین در دوره متوسطه دوم را از دیگر برنامههای اصلی خود دانست و گفت: آموزش مهارتهای مختلف، همچون مهارتهای زندگی و فنی دانش آموزان در این دوره تحصیلی نیز بسیار بااهمیت است.
اسماعیلی حفظ هویت و استقلال آموزشوپرورش را بسیار مهم دانست و گفت: این مهم بر اساس تعامل و همکاری با همه دستگاهها و افراد مختلف و در سایه اتکا به معلمان و مدیران این مجموعه حاصل میشود .
مدیرکل آموزشوپرورش فارس نظارت قوی و عالمانه را یکی از مهمترین دستاوردهای شورای آموزشوپرورش دانست و گفت: از ظرفیت این شورای میتوان برای برنامهریزی دقیق برای پیشبرد اهداف آموزشوپرورش بهره گرفت.