۶ برابر شدن بودجه شهرداری شیراز نسبت طی سال‌های اخیر/ ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده به حمل‌ونقل تعلق دارد/ ۲۳۰۰ پروژه از کوچک تا بزرگ‌مقیاس در حال اجراست
۶ برابر شدن بودجه شهرداری شیراز نسبت طی سال‌های اخیر/ ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده به حمل‌ونقل تعلق دارد/ ۲۳۰۰ پروژه از کوچک تا بزرگ‌مقیاس در حال اجراست
محمدحسن اسدی با حضور در ویژه‌برنامه «شهر و شهروند» رادیو مرکز فارس و گفتگو با شهروندان با اشاره به ۶ برابر شدن بودجه شهرداری شیراز نسبت به سال‌های اخیر، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از ۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده شهرداری این کلان‌شهر، به حمل‌ونقل تعلق دارد.

به گزارش پگاه خبر از شیراز، محمدحسن اسدی با حضور در ویژه‌برنامه «شهر و شهروند» رادیو مرکز فارس و گفتگو با شهروندان ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن(ع) و روز شهردار، ابراز امیدواری کرد که با خدمت‌رسانی خالصانه و شبانه‌روزی در خدمت شهروندان باشیم تا باری از دوش آنها برداشته شود و درعین‌حال آسوده‌تر جریان زندگی در این کلان‌شهر را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه هر مسئولیتی شیرینی و تلخی‌های خود دارد، تصریح کرد: شهردار به‌عنوان امانت‌دار و کلیددار شهر، بار گرانی را بر دوش دارد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: طی ۲.۵ سال گذشته تلاش کردم از همه تجارب در کنار خرد جمعی بر اساس سیاست‌ها، راهبردها و خط استفاده کنم.

اسدی اضافه کرد: شهرداری نهادی است که کار در آن به‌صورت شبانه‌روز جاری است و با شرح وظیفه ۴۰۰ موردی، بیش از هر دستگاه اجرایی نسبت به حجم وظایف در معرض برآورد انتظارات مردم قرار دارد.

وی، کم‌کردن گرهی از مشکلات مردم و تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه‌های تأثیرگذار را از لذت‌های شهردار بودن عنوان کرد و گفت: به‌عنوان نمونه؛ در بولوار شهید چمران، ۲ دوربرگردان احداث کردیم و امروز در این محور ترافیکی وجود ندارد و این نتیجه کاری است که در طول ۵ و ۸ ماه اجرای این ۲ دوربرگردان حاصل شد و اکنون عبور از آن برای خود بنده هم لذت‌بخش است.

شهردار شیراز اضافه کرد: از زمان تصدی مسئولیت شهرداری در کمتر از سه سال تنها سه بزرگراه به بهره‌برداری رسید و درحالی‌که تنها ۷۸ تقاطع داشتیم؛ اما طی این بازه زمانی ۴۰ تقاطع، زیرگذر و روگذر را آغاز کردیم که بخش زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده و نتیجه آن قابل‌مشاهده است.

اسدی ادامه داد: احداث پروژه‌هایی چون؛ آب‌نمای هوشمند، پردیس سینمایی امین تارخ، افتتاح خطوط مترو، اضافه‌شدن یک هزار دستگاه تاکسی، احداث فرهنگسرا، کتابخانه‌های بزرگ، برگزاری سه پیاده روزی بزرگ خانوادگی و …از اقدامات شاخص شهرداری شیراز طی دو سه سال گذشته بوده است.

وی با تأکید بر این نکته که وجود اتاق فکر، برنامه‌ریزی و کار کف میدان سه ویژگی کار در شهرداری است، گفت: امروز بازخورد مثبت و همراهی مردم شیراز نشان از مسئولیت‌پذیری آنها دارد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: از مردم عزیز، فرهنگ‌دوست، متدین و متمدن، مترقی و نجیب این کلان‌شهر می‌خواهم که بیش از گذشته همراهی و در راستای کاهش مشکلات، ما را یاری دهند.

اسدی اضافه کرد: سال ۱۴۰۳ سالی بسیار خاص و تلفیقی از تلخی و شیرینی‌های خود بود و شهرداری‌ها هم متأثر از این مسائل بودند؛ اما هیچ‌کدام بهانه‌ای برای عقب‌نشینی و کم‌کاری در مجموعه شهرداری شیراز نبود.

وی تصریح کرد: تلاشمان جلوگیری از پرداختن به حاشیه در شهرداری بوده است، چون معتقدیم با مردم بودن کارها به‌خوبی پیش می‌رود.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در شهرداری با برنامه‌محوری و هدف‌گذاری پیش می‌رویم، گفت: بودجه سالانه از جمله این اهداف است که با تصویب آن در شورا، ۲۳۰۰ پروژه از کوچک تا بزرگ‌مقیاس تعریف شد.

اسدی از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه درآمدی طی ۲-۳ سال گذشته هم خبر داد و گفت: در بخش بودجه عمرانی، خدمات شهری، ورزشی، فرهنگی، کالبدی و ورزشی نیز بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ها محقق شده است. همچنین نسبت بودجه عمرانی به جاری ۸۰ به ۲۰ شده که در کشور این‌گونه نیست.

وی با اشاره به ۶ برابر شدن بودجه شهرداری شیراز نسبت به سال‌های اخیر، گفت: اجرای سه بزرگراه شهید استوار، آیت‌الله حائری و فاز نخست بزرگراه شهید رئیسی گویای این مدعاست.

شهردار شیراز بیان کرد: هم زیرگذر نیمه مسقف گویم به طول ۲۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۴۰۰ میلیارد تومان ظرف دو سال اجرایی شد که در کشور بی‌نظیر است و همه استانداردها در آن رعایت شده و پایان هفته جاری بازگشایی می‌شود و زیر بار ترافیک می‌رود.

اسدی با تأکید بر اینکه نه‌تنها هیچ‌کدام از پروژه‌های ما تعطیل نشد، بلکه نوبت شب اجرای پروژه‌ها را راه‌اندازی کردیم، گفت: ترافیک زمانی درست می‌شود که مدیریت شهری و مسئولان ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهند، مترو و قطار شهری در خطوط در دست اجرا ظرف ۳-۴ سال آینده به پایان برسد، در نوسازی اتوبوس و تاکسی‌ها تسریع شود و مردم از خودرو شخصی در شهر استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ و امسال حدود ۱۳۵۰ دستگاه تاکسی نو و صفر، میدل باس و اتوبوس را وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی کردیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی اتصال خط یک به چهار مترو این کلان‌شهر هم آغاز شده و به‌صورت اتوبوس برقی در زیر زمین در حال کار هستیم، عنوان کرد: هم‌زمان خطوط چهارگانه مترو در حال عملیات اجرایی است و تا سه چهار سال آینده حدود ۲۵ درصد مردم شیراز از مترو استفاده خواهند کرد.

اسدی افزود: یکی از اولویت‌های ما ساماندهی ترافیک و حمل‌ونقل عمومی است و شورای اسلامی شهر شیراز کاملاً در این باره حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان از ۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده شهرداری شیراز، به حمل‌ونقل تعلق دارد.

شهردار شیراز در خصوص وضعیت جاده کمربندی جنوب به شهرک صنعتی که سوال یکی از شهروندان بود هم عنوان کرد: کمربندی جنوب در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و سال گذشته و امسال ساماندهی ۱۸ کیلومتر را به عهده گرفتیم. تراش، نورپردازی، آسفالت و …این محور بااعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

اسدی ابراز امیدواری کرد که سال آینده بتوانیم باقی‌مانده کمربندی را با همکاری متولیان به سامان برسانیم.

انتهای پیام/