رونمایی از تابلوی یادبود ۲ شهید مدافع سلامت فارس/ برگزاری یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس
رونمایی از تابلوی یادبود ۲ شهید مدافع سلامت فارس/ برگزاری یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، از تابلوی یادبود دو شهید مدافع سلامت فارس رونمایی شد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه در آیین رونمایی از تابلوی شهید «مریم رحیمی» و شهید «زهرا سوری» دو شهید مدافع سلامت فارس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت فارس به ویژه این دو شهید بزرگوار که در دوران کرونا در راه سلامت مردم و بیماران جانفشانی کرده و با خیل کاروان شهدا همراه شدند، از برگزاری یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس در روز چهارشنبه، بیست و پنجم مهر ۱۴۰۳ خبر داد.

سرهنگ پاسدار حسین صمصام مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجتبی حدائق مشاور رئیس و دبیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، جمعی از کارکنان دانشگاه و خانواده های شهیدان رحیمی و سوری، دیگر اعضای حاضر در این آئین بودند.

به گزارش بسیج، شهید «مریم رحیمی» همزمان با شیوع و همه گیری ویروس منحوس کرونا، همراه با کادر درمان و در بخش ICU4 بیمارستان شهید رجایی مشغول خدمت بود. او در آبان ماه ۱۳۹۹ به این ویروس منحوس مبتلا شد و در مسیر خدمت به همنوع، جان عزیز خود را تقدیم پیشگاه رب العالمین کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «زهرا سوری» نیز که به عنوان ماما و مراقب سلامت در درمانگاه حکیم مشغول خدمت بود، با شیوع کرونا، از هیچ تلاشی برای بیماران کرونا دریغ نکرد و پس از حدود ۱۰ ماه از شیوع پاندمی کروناویروس، به این بیماری مبتلا شد و در روز دهم آذر ۱۳۹۹، با وجود تلاش کادر درمان، به دیار حق شتافت.

انتهای پیام/