برگزاری رویداد بزرگداشت شهیدان و رزمندگان برجسته ۸ سال دفاع مقدس استان فارس در شیراز
برگزاری رویداد بزرگداشت شهیدان و رزمندگان برجسته ۸ سال دفاع مقدس استان فارس در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: الگوی رفتاری شهدا باید در جامعه تسری یابد و منجر به رفتارهای عدالت محور و مسئولیت‌پذیر بین مسئولین و مردم گردد.

به گزارش پگاه خبر، محمد ثابت اقلیدی در نخستین یادواره شهید ” جعفر حاصلی” از شهدای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس افزود: درواقع این یادواره یکی از پیش رویدادهای کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس است که آبان ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود گفت: نخستین یادواره شهید ” جعفر حاصلی ” به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین در راستای برگزاری کنگره ملی پانزده هزار شهید فارس در شیراز برگزار می‌شود. او در بخش دیگری از سخنانش با تکریم نسبت به ازجان‌گذشتگی شهدا در مسیر انقلاب اسلامی گفت: شهید از جان خود گذشته تا امروز ما در فضای امن و آرامش زندگی کنیم درحالی‌که مسئولیت بزرگی را به دوش، ما گذاشته که تنها با خدمت صادقانه و خالصانه امکان‌پذیر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تأکید بااینکه باید از شعار دادن پرهیز کرد و با خدمت صادقانه و ازخودگذشتگی به معنای واقعی پاسدار خون شهدا باشیم از برگزاری یک پیش رویداد دیگر به‌منظور بزرگداشت شهیدان و رزمندگان برجسته ۸ سال دفاع مقدس استان فارس در شیراز خبرداد.
در این یادواره سردار جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس طی سخنانی با تقدیر از برگزارکنندگان این یادواره گفت: ۸ سال دفاع مقدس باعث تکثیر انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی شد.
او بابیان اینکه مردم فارس یکی از پیشتازان این عرصه بودند به برگزاری کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و افزود: استان فارس در تمامی عرصه‌های سیاسی، شهادت، ایثار زیارت و مذهبی، پزشکی، فرهنگی، ادب و هنر و گردشگری از مراکز مهم کشوراست و همواره جز پیشگامان است.
سردار جمالی بابیان اینکه فارس باید به وجود بابرکت تک‌تک شهدا افتخار کند با ذکر مثال با ذکر به تکمیل سخنانش پرداخت و افزود: برای نمونه دریکی از مدارس شهر شیراز پیش از ۹۰ شهید، ۷۰ جانباز ثبت‌شده است ودراین مدرسه بیش از ۹۰۰ رزمنده تربیت و به میدان جنگ اعزام‌شده‌اند.
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه وقوع جنگ ۸ ساله شاید سخت‌ترین دوره تاریخ معاصر ما بوده است گفت: کشورمان در آن دوران با مسائل مشکلات بسیاری ازجمله سیاسی، نظامی و اقتصادی روبرو بود انقلابی نوپا که اگر مؤلفه قدرتمندی چون مردمان که مطیع رهبرشان بودند وجود نداشت، انقلاب و ایران اسلامی حذف می‌شد.
او ادامه داد خوشبختانه تمامی معادلات دشمنان برای نابودی ایران اسلامی برهم زده شد و جنگ تاریخ انقلاب ما را تقویت کرد.
سردار جمالی در بخش پایانی سخنانش از فعالان حوزه میراث فرهنگی گردشگری خواست تا تاریخ رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم این مرزوبوم را به گردشگران خارجی که برای دیدن آثار تاریخی و گردشگری به فارس می‌آیند معرفی نمایند.
بنابراین گزارش در ادامه این جلسه سید معین انجوی نژاد مشاور استاندار فارس در واحد ایثارگران نیز طی سخنانی به تکریم و تقدیر از شهیدان ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و رشادت‌های رزمندگان اسلام در این دوران را ستود.
بنابراین گزارش در این یادواره از خانواده معظم شهید ” جعفر حاصلی ” تقدیر شد همچنین این برنامه با محوریت تجلیل از فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در دوران ۸ سال دفاع مقدس برگزار شد.
گفتنی است این یادواره چهارشنبه این هفته (۴ مهرماه) در سالن آمفی تاتر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/