پروژه بزرگراه آیت الله حائری به زودی افتتاح خواهد شد؛ کاهش ترافیک با اجرای پروژه تونل ملل
پروژه بزرگراه آیت الله حائری به زودی افتتاح خواهد شد؛ کاهش ترافیک با اجرای پروژه تونل ملل

شهردار کلانشهر شیراز گفت: محور شمالی شهید سلیمانی و آیت الله حائری شیرازی امروز در مرز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم و تقریبا کارهای سخت به پایان رسیده بخش باقی مانده نازک کاری است که بخشی توسط شهرداران مناطق ۶ و یک سیما منظر در حال انجام است.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پیام خبر، محمد حسن اسدی در بیست و یکمین بازدید شبانه از پروژه های عمرانی گفت: محور شمالی شهید سلیمانی و آیت الله حائری شیرازی امروز در مرز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم و تقریبا کارهای سخت به پایان رسیده بخش باقی مانده نازک کاری است که بخشی توسط شهرداران مناطق شش و یک سیما منظر در حال انجام است.

 

شهردار کلانشهر شیراز افزود: برای محور جنوبی این پروژه که در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید شهروندانی که این مسیر محل تردد آنان بود بسیار قدردانی کردند و هدف ما چیزی جز رضایت مندی و خدمت به مردم نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه محور شمالی می‌تواند مکمل این موضوع باشد و مکمل نهایی باید تقاطع جام جم باشد بیان داشت: طول این بزرگراه بیش از ۱۲ کیلومتر است که از تقاطع سربازان گمنام امام زمان (عج) آغاز و تا اکبرآباد ادامه دارد.

اسدی همچنین به افتتاح و بهره‌برداری پروژه های مرحله ۳۷ جهش عمرانی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته با حضور وزیر کشور پروژه‌های شهرداری شیراز در قالب ۶۲ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری یا عملیات عمرانی پروژه‌ها انجام شد و همچنین از یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی رونمایی شد.

مدیریت شهری شیراز در ادامه به حواشی پروژه تونل ملل در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این تونل منجر به افزایش ترافیک در محور قصردشت و همت شمالی نخواهد شد، بلکه مسیر تونل ملل برعکس بوده و یک مسیر خروجی یک‌طرفه است که با اجرای آن ترافیک از سمت همت شمالی و قصردشت به کمربندی اکبرآباد هدایت می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه دستور داده ام تا ۴۵ درصد مطالبات سازمان ها را بدهند، گفت: هرچه مطالبات ثبت شده و مانده بوده است عنوان کردم پرداخت کنند.

شهردار شیراز در پاسخ به سئوالی در مورد پروژه های کوچک مقیاس هم گفت: پروژه های بزرگ قابل توجه هستند و دغدغه پروژه های کوچک مقیاس هم داریم و حاضرم در یک نشست وضعیت پروژه های کوچک مقیاس را هم به اطلاع اصحاب رسانه برسانیم.

وی گفت: کار کردن در منطقه دروازه اصفهان به خاطر وضعیتی که دارد بسیار خوب پیش رفت و چون در آن منطقه دست فروش، مهمانسرا و کسبه و غیره وجود دارد اما کار بسیار خوبی انجام شده است.

اسدی اظهار کرد: مردم می توانند وارد محور شوند از کوچه ۱۲ و ۴۸ و مردم خود را به ارتفاعات شیراز برسانند و بخشی برای پارکینگ هم در نظر گرفته شده است و اقدام بسیار خوبی در آن منطقه انجام می شود که مردم می توانند به ارتفاعات برسند.

وی با اشاره به اینکه من صبح تصادفا از این مسیر عبور کردم دیدم قرارگاه با سرعت و دقت در حال فعالیت است، افزود: سال گذشته در چنین ایامی بود کوه رانش کرد که ۴۵ نفر از بهترین های ایران به شیراز دعوت شدند و پیشنهادات تخصصی جمع آوری شد و ۵۰۰ – ۶۰۰ متر تونل روباز ایجاد کردند و اکنون قرارگاه به خوبی با سرعت فعالیت کرده است.

دکتر سید ابراهیم حسینی در ادامه با بیان اینکه پروژه کوهسار مهدی رضایت مندی خوبی به دنبال داشته است افزود: تکمیل این پروژه اثرگذاری جدی خواهد داشت.

رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اتمام به موقع پروژه آیت الله حائری گفت: با توجه به اظهار افتتاح پروژه در آبان ماه ضرورت دارد به صورت هفتگی از روند اجرای پروژه بازدید و سرکشی شود.

دکتر حسینی همچنین در خصوص تونل ملل عنوان کرد: در خصوص این پروژه مباحث کارشناسی شده بسیاری صورت گرفته و جواب کاملا روشن است.

حسینی با اشاره به اینکه مردم به پروژه های کوچک علاقمند هستند و همین که یک بخشی از محله خود را به صورت زیبا می بینند، خوشحال می شوند، افزود: همه شهر اعتقاد دارد شهرداری جهادی کار می کند و شورا هم نظارت می کند اما هنوز نتوانسته ایم پروژه های کوچک مقیاس را به مردم معرفی کنیم مردم بیشتر با این پروژه ها انس می گیرند.

 

 

دکتر بابک همتی گفت: عملیات اجرایی مسر کوهسار مهدی (عج) در دهه گذشته عملیات عمرانی آغاز شده بود در زمان دوره مدیریت جدید شهرداری شیراز فاز دوم‌وسوم با پیمانکاری قرارگاه خاتم عملیات اجرایی آغاز شد و فاز باند جنوبی پروژه سال گذشته افتتاح به بهره برداری رسید و باند شمالی با توجه به رانش کوه تاخیر در زمان بهره برداری ایجاد شد.

مدیر کل فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تونل مصنوعی پیش بینی شد که در مدت کوتاهی اجرا شد که باتوجه این بزرگراه در محدوده شهر قرار دارد هیچگونه خطری در خصوص رانش نباید برای خودروهای عبوری ایجاد کند.

وی گفت: کار به خوبی پیش رفته با روند رو به اتمام احداث تونل بتوانیم در موعد مقرر ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم.

مهندس ادریس مهدیان نیز در ادامه گفت: پروژه کوهسار مهدی یک دهه در دست بهره برداری است که اکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴۰ درصد این پیشرفت در ۲ سال گذشته با حمایت شورا و شهردار اتفاق افتاده است.

مدیر پروژه قرارگاه سازندگی خاتم انبیا (ص) با بیان اینکه این پروژه به زودی افتتاح خواهد شد افزود: در فاز سوم پروژه که با نام آیت الله حائری نام گذاری شده است چهار کیلومتر تونل و گالری حفاری کردیم یک هزار و ۷۰۰ متر دیوار خوابیده روی ترانشه به ارتفاع هفت متر و سه میلیون متر مکعب خاکبرداری اتفاق افتاده است.

مدیر پروژه قرارگاه سازندگی خاتم انبیا (ص) با اشاره به اینکه در پروژه سطحی شهری فاز دو و سوم پروژه کوهسار بی نظیر است اظهار داشت: در مقیاس یک شهر این همه سازه در پروژه نظیر ندارد.

مهدیان افزود: در بهمن ماه سال گذشته باند جنوب این پروژه را افتتاح کردیم که با توجه به پیچیدگی زمین‌شناسی و با تدبیر شهردار برای اینکه این پروژه در سالیان بعد مخاطره نداشته باشد ۵۰۰ متر گالری سطحی به ارتفاع ۱۰ متر و هزار و ۴۰۰ متر دیوار خوابیده به ترانشه ایجاد کردیم تا سالیان سال بدون مشکلی پابرجا بمانند.

وی در ادامه بازدید از پروژه تونل ملل نیز توضیحاتی در خصوص این پروژه ارائه داد و گفت: تونل ملل بالغ بر ۳ کیلومتر طول و ۱۶ متر عرض معبر دارد و ترافیک بالادست شیراز را از این محور خارج می‌کند که ترافیک دو مسیر دروازه قرآن و شهرک جوادیه را کاهش خواهد داد.

مهدیان برآورد اجرای این پروژه را ۳۶ ماه دانست و افزود: با توجه به رسالتی که داریم و کار جهادی که در اجرای پروژه‌ها انجام می‌شود تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیر پروژه‌ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

محمود صفایی نیز با اشاره به اینکه این پروژه رینگ شمال غربی شیراز را از بلوار جمهوری به بزرگراه حسینی الهاشمی متصل می‌کند، گفت: اکنون فاز هایی از این پروژه افتتاح شده است و این قطعه آخرین قطعه از این محور قلمداد می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: افتتاح این پروژه کمک شایانی به ترافیک شهر خواهد کرد و همچنین مسیر شرف به غرب را تسهیل می‌کند.

 

 

صفایی همچنین نسبت به تکمیل تقاطع جام جم تذکر داد و افزود: امیدوارم با همت شهردار این پروژه که مدت زیادی است به دلایل اجرایی تکمیل نشده است در ابتدای سال جاری اجرایی و این شبکه بزرگراهی تکمیل و دراختیار مردم قرار گیرد.

صفایی با اشاره به پروژه های کوچک مقیاس هم گفت: تقسیم کاری در پروژه های مناطق شده است و مناطق و معاونت ها پروژه ها را پیگیری می کنند.

مسعود زارعی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم با اشاره به اینکه هفته آینده بازدید از پروژه های خدمات شهری داشته باشیم، گفت: ۱۶ بازارچه شهرداری آماده کرده است و رضایتمندی مردم را ایجاد کرده است و پروژه های کوچک مقیاس ارتباط مستقیم با زندگی و پویایی مردم دارد.

انتهای پیام/