خانواده های زندانی عائله نظام هستند، حمایت از آنان تکلیف است
خانواده های زندانی عائله نظام هستند، حمایت از آنان تکلیف است

دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس و رئیس مدیر انجمن و زندانیان شیراز گفت: روز نسیم مهر فرصتی است برای توجه به قشری محروم و آسیب دیده که در وقوع جرم نقشی نداشته اند اما از تبعات حبس سرپرست خانواده دچار آسیب هستند.

به گزارش پگاه خبر، دکتر سید مصطفی بحرینی در اولین نشست هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که به میزبانی اتاق اصناف مرکز فارس برگزار شد اظهار کرد: از ظرفیت همه خیران برای حمایت مؤثر از خانواده های استفاده میشود زیرا اعتقاد راسخ داریم، کمک به این قشر و پیشگیری از تهدیدات و آسیبهای خانواده های بی سرپرست تحت پوشش انجمن های حمایت، به کاهش معضلات، جرم و آسیبهای اجتماعی می انجامد.
وی در ادامه بر ضرورت توانمند سازی خانواده ها با هدف نیل به خود کفایی و تامین مالی از طریق خود اشتغالیی بازار محور آنان تاکید کرد و افزود: خانواده های زندانیان باید تحت حمایتهای مؤثر باشند تا بتوانند زندگی عاری از آسیبی را سپری کنند.
انصاری معاون سلامت اداره کل زندانهای فارس نیز بر ضرورت نهادینه سازی جایگاه و ماهیت انجمن حمایت بعنوان یک مؤسسه خیریه تاکید کرد و گفت: پیگیری اصلاح عنوان توصیفی انجمن های حمایت بعنوان مرکز غیر انتفاعی و خیریه، می تواند فرصتهای افزونتری را فراروی برای خیران و جلب کمکهای های مجامع مختلف فراهم میسازد.
قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز گزارشی از اقدامات یکساله ارائه داشت و از خیران و حامیان این مرکز تقدیر نمود.
جوانمردی رییس اتاق اصناف فارس و میزبان این نشست نیز پیشنهاد داد که از ظرفیت اصناف خاص برای مهارت آموزی به مددجویان آزاد شده از کانون استفاده شود.
گفتنی است در این نشست اجرای برنامه نکوداشت نسیم مهر و تجلیل از فرزندان موفق خانواده های تحت پوشش انجمن، همچنین پرداخت یک نوبت مستمری فوق العاده به خانواده های تحت پوشش به مناسبت روز نسیم مهر، به تصویب رسید.

انتهای پیام/