توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی، برای کاهش اسیب به محیط زیست در تالاب کافتر
توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی، برای کاهش اسیب به محیط زیست در تالاب کافتر

در ادامه آموزش‌های توانمند سازی خانواده ها در حوزه تالاب کافتر در اولین نشست کارگاهی در روستای خنجشت و در جمع بانوان پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س) این روستا برگزار شد.

 

به گزارش پگاه خبر، سید ضیاء شریفی دبیر انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس شهرستان اقلید در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در اولین کارگاه آموزشی جوامع محلی خنجشت که با همراهی میرزایی دبیر انجمن دوستداران زاگرس سبز اقلید و سرحد بر گزار شد ابتدا اهداف برنامه و یک توضیح کوتاه در مورد طرح برای حاضرین ارائه شد سپس جمالی کارآفرین فعال شهرستان اقلید و یکی از فعالین محیط زیستی ضمن معرفی و هدف از ایجاد کلاس ایده آموزش عروسک دوزی وکاربرد و آموزش مواد بازیافت ودور ریز را جهت استفاده مجدد توضیح داد.
شریفی ادامه داد: این حرکت که در راستای معرفی فرصت ها برای اشتغال خانم های روستا برگزار شد با آموزش های مختلف مانند خیاطی درست کردن عروسک ادامه یافت و موارد مهمی که در مورد ساختن عروسک به‌خانواده ها آموز ش داده می شود تا بتوانیم به فراخور توان و امکانات خود قدمی برای کمک به محیط زیست و کاهش فشار بر منابع آبی برداریم، البته مسیر بسیار پر پیچ و خم است و برای پیمودن این مسیر نیاز به همراهی بیشتر مسئولان و مردم داریم.
به گفته وی، اداره کل محیط زیست استان فارس، انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس، اداره محیط زیست شهرستان اقلید، دهکده اقتصاد مقاومتی انجمن دوستداران زاگرس سبز اقلید و سرحد و پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س)خنجشت دراین زمینه برنامه های مختلفی ارائه کرده اند.
علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید هم در حاشیه این کارگاه بر لزوم اتفاق نظر و مشارکت برای احیای تالاب کافتر تاکید کرد و گفت: برنامه های کارگاهی توانمندسازی جوامع محلی حوزه تالاب کافتر با مشارکت اداره کل محیط زیست استان فارس و انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس در حال اجراست و امید است بتوان با اجرای آن گام های موثر برای احیای تالاب خشکیده کافتر برداشت.
نجاتی درادامه گفت: اگر در گذشته نظارت بیشتری در خصوص چگونگی برداشت آب از حوضه آبریز دریاچه کافتر انجام شده بود این دریاچه امروز خشک نبود و آن را زنده داشتیم.
انتهای پیام/