استان فارس، در خورِ والاترین توجهات و عمیق ترین تلاش ها در زمینه ‌ی مهندسیِ فرهنگی است
استان فارس، در خورِ والاترین توجهات و عمیق ترین تلاش ها در زمینه ‌ی مهندسیِ فرهنگی است

به گزارش پگاه خبر،  آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس همزمان با ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی  پیامی….

به گزارش پگاه خبر،  آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس همزمان با ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی  پیامی بدین شرح صادر کردند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.
                                                                                                                      رهبر فرزانه انقلاب

ملت ایران با پیشینه‌ی فرهنگی و انسانی وسیع و رفیع و باورهای ارزشی و هنجارهای مقبول در گستره ی روزگاران، همواره از قله های درخشان تمدن بشری بوده و زیباترین نشانه های روح متعالی انسان، از عدالت خواهی و صلح طلبی و علم دوستی و همدردی را در زیباترین وجه بشری اش به نمایش گذارده است.
در این عرصه، دیار پهناور پارس، که پیشینه‌ی تمدنِ آن، تلفیق زیبای خدماتِ متقابلِ سنت آریایی و فرهنگِ غنیِ اسلامی را به تصویر کشیده و با تقدیم گزاره های نیکِ میراثِ کهن تا حکمتِ متعالیه، اندیشه های بلندِ عرفانیِ لسان الغیب در کنارِ نوعدوستی شیخِ صاحب سخن بر سر درِ سازمان ملل متحد، قابلیت های خود را، در عرصه ‌ی پایتختی فرهنگ ایران اسلامی به منصه ‌ی ظهور رسانیده است، در خورِ والاترین توجهات و عمیق ترین تلاش ها در زمینه ‌ی مهندسیِ فرهنگی و ادامه‌ی این مسیرِ رو به صعود است.
امروز، چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۲، ضمن گرامیداشتِ روز تشکیل شورای فرهنگ عمومی، و با سپاس از زحماتِ همه جانبه‌ی همه‌ی نهادها و دستگاههای متولیِ فرهنگِ عمومی در مرکز استان و شهرستان ها، بر ضرورت تلاش بیشتر و برنامه ریزی دراز مدت و طولانی اثر در بهره مندی از زلال آموزه های اسلامِ ناب در  کلیه سطوحِ باورها، ارزش‌ها، هنجارها، رفتار، عرف و شئون اجتماعی که عناصرِ فرهنگِ عمومی هستند، تأکید می نماییم.
از فعالان حوزه‌ی فرهنگ و صاحب نظران دلسوزِ خطه‌ی دانش محور و فرهنگ سازِ فارس می خواهیم که در امرِ  تهیه و تدوین و پیشنهادِ طرح های عملیاتی و کاربردی برای بهبودِ شاخصه های فرهنگ عمومی به یاری شورای فرهنگ عمومی استان بشتابند و از مدیرانِ فرهنگی فارس، شناسایی، سنجشِ استعدادها، قابلیت ها و توانمندی های فرهنگی استان، در راستای تبدیل تهدیدها به فرصت تا رسیدن به مطلوبِ مدینه‌ی فاضله را خواهانیم.
باشد که این تلاش ها مرضیِّ وجود مقدس ِ امامِ عصر و یاریگرِ اهداف و کیفیت و مسیر حرکتِ رو به تعالیِ جامعه‌ی آرمانی ظهور و معرفِ فرهنگ و جهان‌بینی‌ انقلاب اسلامی برای نسل های آتی قرار گیرد. ان شاءالله

 

 لطف الله دژکام                                                                                               محمد هادی ایمانیه
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز                                             استاندار فارس