مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: باید با انجام فعالیتهای پژوهشی ، نتایج و یافتههای آن را در اختیار مدیران قرارداد تا از آن در دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بهره بگیرند. به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزشوپرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در آیین تقدیر از فرهنگیان برتر فارس در حوزه پژوهش […]
مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: باید با انجام فعالیتهای پژوهشی ، نتایج و یافتههای آن را در اختیار مدیران قرارداد تا از آن در دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بهره بگیرند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزشوپرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در آیین تقدیر از فرهنگیان برتر فارس در حوزه پژوهش در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز ، گفت: با توجه به تأکید سند تحول بنیادین ، طی سالهای اخیر در آموزشو پرورش فارس نیز به موضوع پژوهش در بخش دانشآموزی و همکاران فرهنگی توجه ویژهای شده است.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: طرحهای پژوهشی ، اقدام پژوهی ، پژوهشهای برتر ، کارآفرینی و … بخشهای مختلفی است که در این حوزه موردتوجه آموزشوپرورش استان است و در همین راستا ۱۲۱ تن از همکاران فرهنگی موفق به کسب عناوین برتر استانی در حوزه پژوهش شده و موردتقدیر قرار میگیرند.
وی تأکید کرد: برای اینکه بتوان پژوهش را بهعنوان یک مؤلفه اصلی در توسعه قرار دهیم، اقدامات خوبی در حوزه آموزشوپرورش انجامشده و با ریلگذاری مناسب در این زمینه تلاشهای لازم صورت میگیرد.
نجفی همچنین از راهاندازی ۱۹ مدرسه پژوهنده در استان خبر داد و گفت: این مدارس دارای زیرساختهای مطلوبی در حوزه پژوهش هستند و دانش آموزان و فرهنگیان فعال در این مدارس فعالیت های خود را در همین راستا پی گیری می کنند.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس با اشاره به جایگاه ویژه طرح معلم پژوهنده در آموزشو پرورش استان ، گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار اقدام پژوهی توسط همکاران فرهنگی در سطح استان انجامشده و در این زمینه استان فارس موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.
وی با اشاره به سایرفعالیت های پژوهشی آموزش و پرورش استان ، گفت: در حوزه دانشآموزی نیز ۵۲ پژوهش سرای دانشآموزی با محوریت فعالیتهای پژوهشی فعال است که نشان از تلاش ما در مسیر دستیابی به اهداف آموزشوپرورش در این حوزه است.
نجفی مسیر توسعه آموزش و پرورش را هم مسیر با فعالیتهای پژوهشی دانست و خطاب به همکاران فرهنگی گفت: باید با انجام فعالیتهای پژوهشی ، نتایج و یافتههای آن را در اختیار مدیران قرارداد تا از آن در دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بهره بگیرند.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس یکی از رسالتهای نظام تعلیم و تربیت را ایجاد نگرش پژوهشی در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: ما به دنبال تربیت پژوهشگران متخصص در بین دانش آموزان نیستیم و این معلمین هستند که باید با طرح موضوعات حتی ساده ،روحیه پرسش گری را در دانشآموز تقویت کنند که این خود مقدمه پژوهش است.
وی همچنین بر لزوم همکاری بیشتر دانشگاهها با آموزشوپرورش و بهرهگیری از ظرفیت علمی آنها در زمینه فعالیتهای پژوهشی تأکید کرد.
نجفی به برخی از فعالیتهای آموزشوپرورش استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح اداره پژوهنده ،تکمیل و گسترش بخشهای مختلف پژوهشکده معلم شامل بخش سلولهای بنیادی، موزه علوم و فنون و توجه به رویکرد کارآفرینی این مرکز با بهرهگیری از استارت آپ ها از دیگر برنامههای آموزشوپرورش استان در آینده در زمینه فعالیتهای پژوهشی است.
گفتنی است در این مراسم معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور نیز حضور داشت.