جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم برگزار شد
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم برگزار شد

  جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم با حضور آیت الله دژکام، مسئولین مربوطه و […]

 

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم با حضور آیت الله دژکام، مسئولین مربوطه و رؤسای مناطق ۱۲ گانه امور مساجد شیراز برگزار شد.
امام جمعه شیراز ابراز داشت: کار امام حسین (ع) مربوط به دیروز و امروز نیست و از آغاز شکل گیری این عالم هر وقت گرفتاری بوده به نام امام حسین(ع) حل شده است و می دانید حضرت نوح به برکت این بزرگوار نجات پیدا کرده و سایر انبیا نیز به همچنین و ما هم در کارهای شخصی، اجتماعی و سیاسی خود در کشور مسلما نیازمند به این هستیم که خدای متعال به برکت امام حسین(ع) به ما نظر لطف کند بنابراین هر کاری انجام می دهید به حساب خود حضرت بگذارید و نتیجه اش را خواهید گرفت.
وی ادامه داد: چه افتخار از این بالاتر که شما زمینه ساز شده اید که دیگرانی وصل شوند یعنی افتخار کار برای هیئت و سینه زنی همین است که شما را واسطه قرار می دهند و دیگران به واسطه شما وصل می شوند و برای کسانی که کار هیئتی می کنند این لذت بخش است.از این جهت قدر این فرصتی که ایجاد شده را بدانیم و کسی خسته نشود و نگران زیادی کار نباشد که هرچه در این خصوص کار بیشتر باشد آبرومندی آن برای روز قیامت بیشتر خواهد بود.
ایت اله دژکام با اشاره به اینکه  ارتباط روحانیت با هیئات و درک روحیه هیئت است که بسیار نکته مهمی است، افزود:سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند سینه زنی را به شکل سنتی ادامه دهید یعنی ممکن بود به نحوی تغییر در نوع کارها و سینه زنی امام حسین (ع) به وجود بیاید که از نظر امام مطلوب نبود و فرمودند سنتی ادامه دهید و این کاری که می خواهیم امروز انجام دهیم در راستای سینه زنی سنتی است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: سنگ بنای حرکت هیئت ها را در شیراز مرحوم آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی گذاشته و امروز شاید نوع کار مقداری لطمه خورده و می خواهیم این لطمه ها را حل کنیم و وقتی به چهارچوب خود برگردد مطلوب ما حاصل شده است.
وی تصریح کرد: یکی از این لطمه ها این است که برخی هیئات از ائمه جماعات و مساجد ما فاصله گرفته اند و این آسیب است.این وسط اتفاقی افتاده که بعضا ممکن است روحیات هیئت را مراقب نباشیم، هیئت و مسئول هیئت روحیات خاص خود را دارد و باید درکشان کنیم و همراه شویم.این تعبیر رفتار پدرانه که رهبر معظم انقلاب فرمودند روحانیت باید داشته باشد برای همین موارد است و این موضوع را فراموش نکنیم که لطمه سنگینی است اما اگر ارتباطات تقویت شود مطمئن باشید برای پیشبرد اهداف اسلامی مهم ترین مسئله است.
ایت الله دژکام یاداورشد: در سال ۴۲ هیئت ها پای کار امام آمدند و آن حماسه بزرگ آفریده شد و در ادامه هم هیئت ها کار کردند پس تلاش کنیم ارتباط با هیئات و درک روحیه هیئت ها برای همه ما اتفاق بیافتد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه کرونا یک معضل برای همه حرکات مذهبی بود، ابراز داشت: امروز که کرونا تمام شده شایسته است که ما دنبال این باشیم که هیئات را سامان دهیم.
وی ادامه داد: شیراز آن زمان فقط منطقه ۸ یعنی منطقه تاریخی شهر بوده است و امروز ۱۱ منطقه دیگر اضافه شده است و وقتی کلان شهر داریم حس و حال مذهبی دادن به شهر کار دشواری است، در منطقه تاریخی و اطراف حرم حس و حال دهه محرم وجود دارد اما گاهی در سایر مناطق غافل هستیم و ما اگر می خواهیم واقعا نتیجه بگیریم باید این را گسترش دهیم.هدف آن است که در همه مناطق صدای هیئت امام حسین(ع) بلند شود و هیئت برای لشکر امام زمان(عج) سرباز بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شما عزیزان با ویژگی های مناطق خود آشنا هستید و باید با مسئول هیئات مذهبی هماهنگی داشته و با امور مساجد همفکری کنید تا در همه مناطق کار امام حسینی جلوه کند، بیان داشت: وقتی چند مجموعه می خواهد هماهنگ شود اگر هدف برای خدا و امام حسین(ع) باشد خود خدا کمک می دهد.بی غرض بودن اگر مشخص شود همه همراه می شوند و اگر خدایی نکرده احساس کردید در قسمتی از کار مشکلی وجود دارد بزرگان محل و ائمه جماعات باید گذشت کنند، گذشت را همیشه مدنظر قرار دهید.

انتهای پیام/