بهترین مالیات دهندگان حقوق بگیران هستند
بهترین مالیات دهندگان حقوق بگیران هستند

مدیر کل مالیاتی فارس گفت: بهترین مالیات دهندگان حقوق بگیران هستند که قبل از دریافت حقوق مالیات از انان کسر می شود. به گزارش پگاه خبر، حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست هم‌ اندیشی با اصحاب رسانه فارس با عنوان «نقش رسانه در تبیین رابطه توسعه اقتصادی و پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی» که به همت بسیج […]


مدیر کل مالیاتی فارس گفت: بهترین مالیات دهندگان حقوق بگیران هستند که قبل از دریافت حقوق مالیات از انان کسر می شود.
به گزارش پگاه خبر، حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست هم‌ اندیشی با اصحاب رسانه فارس با عنوان «نقش رسانه در تبیین رابطه توسعه اقتصادی و پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی» که به همت بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی با نظارت بیشتر مبحث هوشمندسازی را پیگیری و در دستور کار قرار داده است که راه فرار مالیاتی را ببندد.
وی با اشاره به پرداخت مالیات برحسب درامد افراد ابراز داشت: در گذشته تا کنون رسم براین بوده است که افرادی که درامدبالاتری داشتند مالیات بیشتری پرداخت میکردند.
مدیر کل امور مالیاتی فارس به نقش رسانه درفرهنگ سازی مالیات دهی اشاره وتاکیدکرد:فرهنگ سازی مالیات و مالیات دهی یکی از ملزومات تفکر جامعه فعلی است و رسانه ها نقش بسزایی در ارتقا این تفکر اجرا میکنند.
محمدابراهیمی افزود: یکصد هزار مودی مالیاتی در۲ روز گذشته تکلیف خود را انجام داده اند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خدمات رسانی به مردم بیشتر شود باید فرار مالیاتی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: مالیات‌ ها درحال حاضر  تامین کننده کمتر از ۷۰ درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌ های دولتی است.
محمد ابراهیمی با بیان اینکه مردم از حقوق مالیاتی خود بی اطلاع هستند تصریح کرد: یکی از دلایل عمده ای که مردم از پرداخت مالیات سر باز میزنند و فرار مالیاتی شکل میگیرد عدم اطلاع مردم از حقوق خود در پرداخت مالیات است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین اعلام فرار مالیاتی از سوی جامعه پزشکان بوده است گفت:بخش پزشکان بیشترین اعلام فرار مالیاتی داشته اند و افرادی که در مورد فرار مالیاتی فعالان اقتصادی شکایت دارند می توانند شکایت خود را در سامانه ۱۵۲۶ ثبت کنند.
وی ادامه داد: سازمان مالیاتی به ایجاد سامانه سوت زنی اقدام که  اطلاعات موجود در آن محرمانه است به نحوی که اگر فرار کنندگان مالیاتی مشخص شود و مالیاتی وصول شود، مشوق های خوبی برای افراد که اطلاع رسانی کرده باشند، در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
زرین کلاه