بیست و یکمین جشنواره ملی رسانههای ایران (جشنواره مطبوعات) در راستای ارتقای استانداردهای رسانهنگاری در کشور، در سه سطح سراسری، منطقه ای و محلی با هدف ارج نهادن به تلاشها و فعالیتهای اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم، برگزار می شود. به گزارش پگاه خبرغلامرضا خوش اقبال، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و […]
بیست و یکمین جشنواره ملی رسانههای ایران (جشنواره مطبوعات) در راستای ارتقای استانداردهای رسانهنگاری در کشور، در سه سطح سراسری، منطقه ای و محلی با هدف ارج نهادن به تلاشها و فعالیتهای اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم، برگزار می شود.
به گزارش پگاه خبرغلامرضا خوش اقبال، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه یکی از مهمترین پیامدها و تاثیرات تحول اخیر در ساحت رسانه را پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای مخاطب است، چاره این چالش بزرگ را بازگشت مرجعیت به رسانههای حرفهای با حفظ ملزومات رسانههای مدرن دانست و گفت: با بروز تحولات گسترده و ظهور پدیدهها و فناوریهای نو در عرصه ارتباطات اجتماعی در دهه گذشته و بسط و تعمیق دامنه فعالیتهای رسانهای بویژه در بستر فضای مجازی و ظهور و بروز رسانههای خرد و انسانرسانهها، اهمیت تعامل، همافزایی و بهروزرسانی تجربهها و دانش رسانهای دوچندان شده است و در رقابت گستردهای که میان انواع رسانهها با کارکردهای متنوع در ایرانِ امروز وجود دارد، رسانهای که عمیق ببیند، ظریف روایت کند و در مرز واقعیت حرکت کند، میتواند اثرگذار و جریانساز باشد. این نقطه عطفی است که رسانههای حرفهای را از انبوه رسانههای خرد و بینام و نشان متمایز میکند.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با دعوت از روزنامهنگاران و اصحاب رسانه مطبوعات، خبرگزاریها، پایگاههای خبری و فعالان رسانههای اجتماعی که در حیطه های چاپی مثل روزنامه، هفته نامه، فصلنامه، سالنامه و برخط همچون خبرگزاریها، پایگاههای خبری و رسانههای اجتماعی از جمله اطلاعات و اخبار منتشر شده در بسترهای مختلف رسانههای اجتماعی اعم از کانال، صفحه مجازی (بلاگ ها و میکروبلاگ و…) و رسانههای کاربرمحور فعالیت می کنند، قالب های جشنواره را برای هر کدام اینطور اعلام می کند: برای رسانه های برخط و چاپی، سرمقاله، مقاله، گزارش، طنز، خبر، مصاحبه، تیتر، عکس، گرافیک، چند رسانه ای و ترجمه آثار و برای رسانه های اجتماعی، متن، صوت و تصویر بر بستر رسانههای اجتماعی است.
وی با اعلام اینکه برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشر شده به دبیرخانه جشنواره هستند و جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری؛ اعم از چاپ در نمایشگاه جانبی، تبلیغات شهری و تلویزیونی از اثار ارسالی را دارد، افزود: آثار میبایست با فونت خوانا و دارای شناسنامه (لگوی نشریه، تاریخ انتشار/ و در خبرگزاریها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشد) و آثار فاقد نام نویسنده یا دارای نام نویسنده مستعار باید به تایید (مهر و امضاء) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری رسیده باشند.