ساخت ۲ آبشخور محیط زیست در شهرستان اقلید
ساخت ۲ آبشخور محیط زیست در شهرستان اقلید

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از احداث ۲ باب آبشخور جهت تامین آب شرب حیات وحش در مناطق شکار ممنوع بصیران و کوه خرسی در حوزه شهرستان اقلید خبر داد. به گزارش پگاه خبر،  علی بخش نجاتی با اشاره به اینکه ساخت آبشخور در مناطق محیط زیست یکی از اصلی ترین و عمده […]


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از احداث ۲ باب آبشخور جهت تامین آب شرب حیات وحش در مناطق شکار ممنوع بصیران و کوه خرسی در حوزه شهرستان اقلید خبر داد.
به گزارش پگاه خبر،  علی بخش نجاتی با اشاره به اینکه ساخت آبشخور در مناطق محیط زیست یکی از اصلی ترین و عمده ترین فعالیت ها برای حفظ گونه های ارزشمند حیات وحش است از شهروندان خواست تا با مشارکت فعال در این کار خداپسندانه زمینه افزایش ضریب حفاظت از حیات وحش را فراهم کند.
وی خواستار ایجاد هماهنگی برای ساخت آبخشورها با محیط زیست شد و اضافه کرد: زمانی که منابع آبی یک منطقه که توسط حیات وحش منطقه شناخته شده‌اند نیاز به احیا داشته باشند. با استفاده از تلمبه بادری و حوضچه و یا حتی تانکر این چشمه‌ها را احیا می کنیم تا حیات وحش، منطقه را به دلیل نبود منبع آبی ترک نکرده و اکوسیستم منطقه حفظ شود.
نجاتی همچنین در ادامه از دستگیری ۱۷ نفر متخلف شکار و صید و شروع به شکار و کشف تعداد ۱۴ قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید در سال جاری خبر داد و افزود : شکار و صید بی رویه اعم از قانونی و غیر قانونی زمین، آسمان و آب های سرزمین را برای حیوانات بسیار ناامن می کند، به گونه ای که گوزن زرد ایرانی، خرس سیاه، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، گربه شنی، شاهین، عقاب شاهی، هوبره، کبک دری، شاه روباه، درنای سیبری، پلیکان پاخاکستری ، دلفین ، نهنگ ، کروکودیل و سایر گونه های حیات وحش را در معرض آسیب قرار می دهد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید اضافه کرد: این رویه اگر کنترل نشود و شکار غیر مجاز و حتی مجاز محدود نشود با این پیشینه ، دور از انتظار نیست که چند سال بعد، از خرس سیاه و پلنگ ایرانی و شاهین و دلفین و … تنها عکس ها و فیلم هایی باقی بماند و نشل های آینده نتوانند از حضور ارزشمند این گونه های حیات وحش بهره مند باشند.
نجاتی همچنین از جلسه کارگروه پسماند شهرستان اقلید در سال جاری در فرمانداری شهرستان خبر داد و یاد آور شد : در این نشست آخرین راهکارهای مدیریت پسماند و دفع بهداشتی زباله بررسی شد.
انتهای پیام/

زرین کلاه