بهره ‌وری از منابع و درآمدها در مدیریت شهری موضوع مهمی است 
بهره ‌وری از منابع و درآمدها در مدیریت شهری موضوع مهمی است 

به گزارش پگاه خبر؛غلامعلی ترابی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز یکشنبه (۱۵ آبان) در  صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طبق فرمایشات امام علی (ع) در برنامه ‌ریزی صحیح باید از اسراف دوری شود با توجه به فصل بودجه در شهرداری شیراز باید این مهم را در اولویت قرار دهیم. عضو شورای اسلامی […]

به گزارش پگاه خبر؛غلامعلی ترابی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز یکشنبه (۱۵ آبان) در  صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طبق فرمایشات امام علی (ع) در برنامه ‌ریزی صحیح باید از اسراف دوری شود با توجه به فصل بودجه در شهرداری شیراز باید این مهم را در اولویت قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بهره ‌وری از منابع و درآمدها در مدیریت شهری موضوع مهمی است زیرا موجب می شود تا درآمدهایی که شهرداری با همکاری و همیاری ‌های مردمی به دست می آورد به صورت هدایت شده در پروژه‌ های اولویت ‌دارمورد استفاده قرار بگیرد.

وی مدیریت درآمد و هزینه را در جلوگیری از هدر رفت موثر دانست و عنوان کرد: مدیرت درآمد و هزینه از هدر رفت بیت ‌المال‌ در پروژه‌ های غیر ضروری جلوگیری می‌کند و راه ‌اندازی اداره پایش و کنترل هزینه‌ ها در این میان حائز اهمیت است.

ترابی با مثال چند نمونه از پروژه ‌هایی که هزینه‌ های زیادی به شهر تحمیل می‌ کند، گفت: نهضت آسفالت که در چند سال گذشته در شیراز انجام شده اما پس از چند روز از اجرای آسفالت در بعضی معابر شاهد تخریب آسفالت و انجام عملیات عمرانی در معابر هستیم موجب هدر رفت هزینه ها می شود و اجرای پروژه ‌های بزرگ مقیاس بدون انجام مطالعات لازم هم بودجه را هدر خواهد داد.

وی گفت: رهاسازی ساختمان‌ های نیمه کاره که با هزینه ‌های زیاد و اتلاف سرمایه شهرداری ساخته شد‌ه و بعضا به شکل نیمه تمام و بدون ارزش افزوده به فروش می ‌رسند هزاران میلیارد تومان به شهرداری شیراز ضرر می رساند.

ترابی تاکید کرد: اجرای خرده پروژه‌ هایی مانند اصلاح پیاده ‌روها یا اصلاح فضاسازی میادین شهری، کف سازی پارک ‌های شهری و … که در منظر شهری هم تاثیری ندارند، هدر رفت هزینه هاست.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بهره ‌وری