افتتاح شعبه شماره۲سازمان آتش نشانى شیراز
افتتاح شعبه شماره۲سازمان آتش نشانى شیراز

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادى قانع روز گذشته در نشست خبرى آغاز هفته آتش نشانى افزود: علاوه بر این در این مدت حدود ۴۸ هزار و ۲۶۰ مزاحم تلفنى به مرکز آتش نشانى شیراز تماس گرفته اند که در یکى از موارد کودک پنج ساله اى ۱۲۰ بار با آتش نشانى تماس گرفته بود؛ همچنین در این بازه زمانى […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادى قانع روز گذشته در نشست خبرى آغاز هفته آتش نشانى افزود: علاوه بر این در این مدت حدود ۴۸ هزار و ۲۶۰ مزاحم تلفنى به مرکز آتش نشانى شیراز تماس گرفته اند که در یکى از موارد کودک پنج ساله اى ۱۲۰ بار با آتش نشانى تماس گرفته بود؛ همچنین در این بازه زمانى ۲ هزار و ۹۳۶ عملیات حیات وحش بوده است.

قانع از افتتاح دو ایستگاه آتش نشانى در پارک کوهستانى درارک و بولوار عدالت همزمان با دهم مهرماه خبرداد و افزود: همچنین مراسم کلنگ زنى احداث ایستگاه شماره ۱۰ برجیستون را خواهیم داشت.

رئیس سازمان آتش نشانى شیراز با اشاره به اینکه در طرح ایمن سازى بافت تاریخى چند مقوله دسته بندى شده است که در جشنواره چهارم شهر ایمن هم بحث آموزش محلات در نظرگرفته شده، ابراز کرد: در هر محله ۲۲ نفر آموزش تخصصى اطفاى حریق را دریافت مى کنند.

وى با اشاره به تشکیل کارگروه ایمنى ویژه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز گفت: این کارگروه را پیش از این براى بازار تاریخى وکیل شیراز انجام دادیم و براى حرم مطهر نیز طى دو هفته گذشته تفاهم نامه آن منعقد شده است.

وی گفت: طرح ایمن سازى مناطق ۱۱ گانه شیراز از امروز آغاز مى شود که داراى اصول ۱۰ گانه است و یکى از اصول آن به بافت تاریخى شیراز اختصاص یافته است.

رئیس سازمان آتش نشانى شیراز قانع با بیان اینکه هم اکنون نیاز به ۳۲ ایستگاه آتش نشانى در سطح شیراز داریم که ۲۳ ایستگاه عملیاتى آن فعال است، یادآور شد: ایستگاه گویم که در واقع شعبه شماره ۲ سازمان آتش نشانى شیراز براى منطقه شمال غرب خواهد بود، تا سى ام مهرماه جارى افتتاح خواهد شد.

قانع با بیان اینکه آموزش نکات ایمنى آتش نشانى در مدارس فارس به صورت رایگان از دیگر برنامه هاى این ایام است، گفت: همچنین مانور آتش نشانان داوطلب را در شیراز برگزار خواهیم کرد و علاوه بر این ها در نماز جمعه این هفته نیز میز خدمت مسئولان آتش نشانى در محل مصلاى نماز جمعه شیراز برپا مى شود.
رئیس سازمان آتش نشانى شیراز با تصریح اینکه تا پایان سال مجوز جذب ۲۰۰ نیرو را اخذ خواهیم کرد، گفت: این مهم با توجه به بازنشستگى تعدادى از پرسنل و همچنین افتتاح ایستگاه هاى جدید ضرورى است. رئیس سازمان آتش نشانى شیراز تاکید کرد: هیچ گونه نگرانى در اجراى عملیات ها در سطح شهر نداریم و آتش نشانى شیراز آمادگى کامل براى جلوگیرى و اطفا هر گونه حادثه اى را دارد.

قانع درادامه با اشاره به برنامه هاى این سازمان درهفته آتش نشانى بیان کرد: این برنامه ها با برگزارى مراسم غبارروبى و گلباران مزار شهداى شیراز آغاز شد و همچنین سرکشى از خانواده شهداى آتش نشان را در دستور کار داریم وى گفت: برگزارى دوره آموزشى داوطلبان آتش نشانى در بوستان مادر بولوار احمدبن موسى (ع) از جمله برنامه هاى اجرا شده در این ایام است که در این دوره ۵۰ نفر شرکت کردند و بعد از کسب آموزش هاى تخصصى لازم مى توانند به عنوان مسئول ایمنى در سازمان هاى مختلف مشغول به خدمت شوند.

 قانع یادآور شد:برپایى نمایشگاه تخصصى آتش نشانان به مدت ۳ روز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه هاى این ایام خواهد بود.

وى ضمن گرامیداشت یاد شهداى آتش نشان گفت: شهداى آتش نشان، شهداى خدمت محسوب مى شوند، اما در سازمان آتش نشانى پکیج آئین نامه تسهیلات جان باختگان یا نقص عضو و از کارافتادگان سازمان را با همکارى شوراى شهر تدوین کرده ایم.

وى با اشاره به تدوین طرح جامع اطفاى حریق شهر شیراز گفت: این طرح براى نخستین بار در کشور با همکارى دانشگاه شیراز انجام شده و با تصویب شورا و فرماندارى قابلیت اجرا پیدا کرده است.

قانع با اشاره به اینکه طرح جامع اطفاى حریق شهر شیراز مى تواند الگویى براى سایر شهر ها باشد ، عنوان کرد: این طرح بر اساس اسناد بالادستى ۱۰ ، تهیه شده است و افق این طرح به صورت ۵ و ۲۰ ساله است و بر اساس مرکز آمار و نقشه تهیه شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

افتتاح شعبه