کاهش آسیب اجتماعی جهت پیشگیری از معضلات روانشناختی معتادان
کاهش آسیب اجتماعی جهت پیشگیری از معضلات روانشناختی معتادان

به گزارش پگاه خبر؛نشست هم اندیشی کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با مدیر عامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان پیرامون بررسی راه های همکاری مشترک از طریق انعقاد و مبادله تفاهم نامه برگزار شد. در جلسه مشترک کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با مدیر عامل و معاونین داوطلبان، جوانان […]

به گزارش پگاه خبر؛نشست هم اندیشی کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با مدیر عامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان پیرامون بررسی راه های همکاری مشترک از طریق انعقاد و مبادله تفاهم نامه برگزار شد.
در جلسه مشترک کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با مدیر عامل و معاونین داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی این جمعیت، راه های همکاری در زمینه کمک به امور درمانی معتادان و خانواده های آنان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اهداف چهارگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله تسکین آلام بشری، از آمادگی این جمعیت برای تامین بخشی از هزینه های درمانی، دارویی، بهداشتی و خدمات توانبخشی مورد نیاز معتادان به مواد مخدر و خانواده های آنها در قالب اعتبارات حمایتی خبر داد.
حسین درویشی این آمادگی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از معضلات روانشناختی معتادان به ویژه معتادان متجاهر و خانواده های آسیب پذیر آنان اعلام کرد.
درویشی کمک به توانمندسازی محلات آسیب پذیر و کمتر برخوردار را از دیگر محورهای آمادگی جمعیت هلال احمر در زمینه مسائل اجتماع محور عنوان و اظهار کرد: این برنامه با محوریت معاونت های داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی در دستور کار قرار دارد و در حال برنامه ریزی است.
سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز با اشاره به نگاه مسئله محور استاندار فارس به آسیب های اجتماعی و از جمله معضل اعتیاد به مواد مخدر، برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی مسئول جهت کمک به مددجویان این حوزه و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اعتیاد در سطح استان اعلام آمادگی کرد.
در پایان این جلسه مقرر شد متن پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس توسط کارشناسان خبره جمعیت تهیه و پس از تبادل نظر، نهایی و اجرایی شود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی