به گزارش پگاه خبر؛عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری جزییات برنامه های انتخاباتی رسانه ملی را برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد. شرایط برگزاری برنامه مناظره انتخابات ۱۴۰۰ سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، اظهار کرد: اگر این […]
به گزارش پگاه خبر؛عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری جزییات برنامه های انتخاباتی رسانه ملی را برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد.
شرایط برگزاری برنامه مناظره انتخابات ۱۴۰۰
سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به زمان آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، اظهار کرد: اگر این بررسیها تا پایان پنج روز دوم ادامه یابد، زمان اولیه آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها، ۴۸ ساعت پس از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیتها از جانب شورای نگهبان خواهد بود که اواخر این هفته است.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ،ادامه داد: با توجه به تعیین تعداد نامزدهای تأیید صلاحیتشده، طبق پیشبینی که انجام گرفته است، سه مناظرهی زنده تلویزیونی بین نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری خواهیم داشت و جدول پخش آن اعلام خواهد شد.
وی به فراخوان برخی داوطلبان ریاست جمهوری برای مناظره با رقبایشان اشاره و تاکید کرد: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قطعا این اقدامات را رصد و بر آن نظارت میکند.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، یادآورشد: در ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری صراحتاً قید شده که فعالیتهای انتخاباتی نامزدها از زمان اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیتها آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات ادامه دارد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تا پیش از این موعد قانونی، هرگونه فعالیت انتخاباتی، تحت قانون انتخابات؛ ذیل کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بررسی میشود و این کمیسیون، مسئول قانونی بررسی این موضوع است.
خبرهای جدید از مناظره های انتخاباتی ۱۴۰۰
وی به جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تا به حال دو جلسه این کمیسیون در روزهای سهشنبه و چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده است.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، افزود: در دو جلسه گذشته این کمیسیون، بحثهای مفصلی درباره فعالیتهای انتخاباتی و استفاده از بسترهای فضای مجازی و پلتفرمهای داخلی آن مطرح شد و به تصمیمات خوبی رسیدیم.
قاضی زاده هاشمی، تاکید کرد: طبق قانون در ارائه امکانات تبلیغاتی به نامزدها، هیچ تبعیضی نباید باشد و همه نامزدها باید از این امکانات به طور عادلانه و برابر استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدام برخی داوطلبان به دعوت رقبایشان به مناظره تاکید کرد: داوطلبانی که میخواهند در راس دستگاه اجرایی قرار گیرند باید پایبند قانون باشند؛ مطالبه جدی ما از کسانی که خود را مدعی رئیس قوه اجرایی میدانند آن است که قانون را حتماً مطالعه کنند و اقدامات شان حقوقی و قانونی باشد.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر چنین اقدامات خلاف قانونی روی دهد کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری؛ قطعا به شورای نگهبان گزارش خواهد داد.
قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه فضاها و رسانههای نوین و به اصطلاح “آیپی تیوی”ها بستری برای معرفی برنامهها، اولویتها و برگزاری مناظرهها است، تصریح کرد: اما پس از اعلام رسمی صلاحیت کاندیداهای نهایی توسط شورای نگهبان، اما قبل از آن توسط کمیسیون نظارت بر تبلیغات و شورا اعمال نظارت میشود.
وی افزود: این فضاها باید به عدالت بین همه کاندیداها توزیع شود و همه افراد بتوانند به طور مساوی از آن بهره ببرند و انتظار میرود از کسانی که خود قرار است مجری قانون باشند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند قانون را رعایت کنند، دعوت به مناظره پیش از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان غیر قانونی است.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره آخرین تصمیمات درباره مناظرههای تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کرد: به مردم قول میدهیم که امسال حجم متنوعی از برنامههای معرفی نامزدهای انتخاباتی را در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی خواهیم داشت.
قاضی زاده هاشمی افزود: اقدامات ترکیبی و بسترهای متنوع و گوناگونی در همه رسانهها برای نامزدهای انتخابات پیشبینی شده است تا بتوانند افزون بر معرفی خودشان، برنامهها و عملکردشان را توضیح دهند.
وی گفت: تاکید کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم بر برگزاری مناظرههای تلویزیونی است، اما کم و کیف و زمان بندی آن به تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده بستگی دارد.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره قرعه کشی این مناظرهها اظهار داشت: قرعه کشی برنامههای انتخاباتی در صدا و سیما در فاصله ۴۸ ساعته پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیتها تا آغاز تبلیغات برگزار میشود و بنا داریم این مراسم به طور زنده و مستقیم پخش شود.
قاضی زاده هاشمی همچنین درباره انتشار برخی خبرهای غیررسمی درباره مجری مناظرههای تلویزیونی، تصریح کرد: تاکنون درباره مجری مناظرههای انتخاباتی در کمیسیون، تصمیمی گرفته نشده و قطعاً افرادی که دارای حسن سابقه و شرایط لازم برای اجرای این مناظرهها باشند در کمیسیون مطرح و بررسی میشوند.
وی افزود: جمع بندی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این است که بتوانیم مناظرههای بسیار قوی انتخاباتی داشته باشیم.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: نامزدها، ستادهای انتخاباتی و هواداران شان، قانون تبلیغات را رعایت کنند.
قرعه کشی برنامه کاندیداها برای مناظره انتخابات ۱۴۰۰
ستودیو شماره ۱۱ برای مناظره های اصلی در نظر گرفته شده است که با مشخص شدن تعداد نامزد ها طرح کلی دکور آن کامل می شود و استودیو شماره ۱۲ برای شبکه ۳ و استودیو شماره ۱۳ برای شبکه یک و استودیو شماره ۱۴ برای شبکه ۴ مشخص شده است.
طبق قرعه کشی که پس از نهایی شدن اسامی کاندیداها صورت خواهد گرفت، برنامه های مختلف آنها در شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون نیز آغاز خواهد شد. برنامه های قانونی عنوان ویژه برنامه های انتخاباتی رسانه ملی است که با هدف عدالت رسانه ای و بی طرفی تولید و پخش خواهند شد.
در این میان برنامه «گفت و گو با جوانان» برای پخش از شبکه سه سیما تدارک دیده شده است. این برنامه از استودیوی شماره ۱۲ روانه آنتن خواهد شد و هر نامزد بنا بر زمان مشخص شده به اصلی ترین سوالات و چالش های جوانان پاسخ خواهد گفت.در این برنامه ۲۰ جوان با رعایت فاصله در استودیو حضور خواهند داشت.
گفت و گوی نامزدها با دوربین و خطاب به مردم نیز برنامه دیگری است که در آن، نامزد انتخابات به تنهایی و روی یک صندلی می نشیند و سخنان خود را با مردم مطرح می کند. این برنامه در استودیوی شماره ۱۲ تهیه شده و از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
گفت و گوی اقتصادی نامزدها نیز از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد و در استودیوی شماره ۱۴ تولید خواهد شد.
همچنین امسال شبکه پنج نیز گفت وگو با نامزدها را پخش خواهد کرد و گفت وگو با ایرانیان خارج از کشور نیز در دستور کار شبکه جهانی جام جم قرار دارد.
علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما اعلام کرد: که ۶۳درصد مردم بعد از آخرین مناظره اعلام کردند که به انتخاب خود رسیده اند. رعایت اخلاق انتخاباتی نیز خط قرمز مناظره های زنده تلویزیونی است و تمام یافته های ما نشان می دهد که مردم در مناظره ها، اخلاق مداری را به عنوان توصیه اصلی خود دارند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://pegahekhabar.ir/?p=19524