شکایت شهرداری شیراز از مجتمع ذوب آهن استان فارس سبب حرف و حدیثهای بسیاری شده که خبرگزاری تسنیم نظرات هر دو دسته مخالف و موافق را بیان کرده است.
به گزارش پگاه خبر:روز گذشته گزارشی درباره شکایت شهرداری شیراز از یکی از واحدهای تولیدی استان در این خبرگزاری منتشر شد که براساس اسناد موجود شهرداری شیراز با ادعای تخریب آسفالت یکی از نقاط خروجی شهر به دلیل تردد ماشینهای حمل بار و سنگین از مجتمع ذوب آهن استان فارس شکایت کرده بود که در همین راستا مجموعه استانداری نیز به این حوزه ورود کرده و خواهان رفع شکایت از سوی شهرداری شده بود.
براساس اسناد موجود در سال جهش تولید ایجاد گرفتاری و مانع برای یک واحد تولیدی که نقش مهمی در اشتغال زایی دارد، آن هم در حالی که موضوع یا محل طرح ندارد یا اینکه به شیوههای دیگر قابل حل است، شایسته نیست.
در همین رابطه سعید معصومی شهردار منطقه ۷ شیراز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا نوع آسفالت ورودی و خروجی شهر از جمله بلوارهای خلیج فارس و ولایت با سایر نقاط شهر تفاوت دارد و آیا آسفالت این دو بلوار مشکل دارد؟ گفت: نوع آسفالت این نقاط مشابه با سایر نقاط شهر است و تفاوتی نمیکند و آسفالت بلوارهای ولایت و خلیج فارس هیچ مشکلی ندارد.
وی به بار ترافیکی که بر بلوار خلیج فارس حاکم است اشاره کرد و اظهار داشت: زیرسازی آسفالت این بلوار مشکل دارد چرا که حجم زیرسازی و نوی زمین بلوار خلیج فارس فرق میکند و در حالا حاضر در حال بهسازی و بازسازی زیرسازی بلوار خلیج فارس هستیم.
معصومی بیان کرد: زمین بلوار ولایت در اوایل دهه ۹۰ تا ۹۳ به دلیل این که زمین سستی داشته، تحکیم بستر انجام شده و تقویت شده است و در حال حاضر آسفالت بلوار ولایت و خلیج فارس هیچ مشکلی برای تردد خودروهای سنگین ندارد.
معصومی با تاکید به اینکه تولید آسفالت و اجرای پروژههای عمرانی شهرداری شیراز تابع ضوابط و مقررات فنی کشور است و این قوانین در سراسر کشور یکسان است، افزود: نوع زیرسازی و روسازی خیابانها، معابر و گذرهای محلی بسته به نوع و اهمیت آنها تغییر میکند. همچنین با توجه به میزان حجم ترافیکی نوع این زیرسازیها متفاوت است.
شهرداری به دنبال عوارض جدید است؟
این در حالی است که رئیس شورای شهر شیراز نیز از طرح دعوی شهرداری شیراز در مورد تخریب آسفالت بلوارهای خلیج فارس و ولایت توسط تانکرهای آبرسان مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد و پیگیری استاندار فارس در این رابطه اظهار بیاطلاعی کرد و گفت: به جا بود همکاران شهرداری نسخهای از این نامه و طرح مشکل را به دفتر شورا ارسال میکردند تا اعضای شورا نیز در جریان این مشکل قرار بگیرند.
عبدالرزاق موسوی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در جریان شکایت شهرداری منطقه ۷ از مجتمع صنعتی پاسارگاد و ورود و پیگیری استاندار فارس در این مسئله نیست گفت: امکان ندارد با فعالیت تانکرهای آبرسان یک کارخانه کل آسفالت این محور تخریب شود.
در مقابل نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا نیز تلویحا در گفتوگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: تانکرهای آبرسانی که در طول روز به دفعات متعدد و از جادههای ورودی و خروجی شهر تردد میکنند باید برای این ترددهای متعدد به شهرداری عوارض پرداخت کنند و در این راستا شورا در قالب برگزاری جلسههایی به دنبال تصویب این موضوع خواهد بود.
وضع عوارض جدید برای این واحدهای تولیدی ممنوع است