فوریت تامین اعتبارپروژه عمرانی مسیرحجت آبادتادشت قره باغ وتعریض گردنه کرونی
فوریت تامین اعتبارپروژه عمرانی مسیرحجت آبادتادشت قره باغ وتعریض گردنه کرونی

  دکترعلیرضاپاک فطرت منتخب اول مردم شیراز وزرقان درمجلس شورای اسلامی پس ازبازدید ی که به همراه مهندس علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای فارس ازپروژه عمرانی در حال اجرای اصلاح مسیر حجت آبادبه دشت قره باغ وتعریض گردنه کرونی شیرازانجام داد اظهارداشت: مسیری که ازآن بازدیدشدجاده کرونی به شیرازاست که درواقع […]

 

دکترعلیرضاپاک فطرت منتخب اول مردم شیراز وزرقان درمجلس شورای اسلامی پس ازبازدید ی که به همراه مهندس علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای فارس ازپروژه عمرانی در حال اجرای اصلاح مسیر حجت آبادبه دشت قره باغ وتعریض گردنه کرونی شیرازانجام داد اظهارداشت: مسیری که ازآن بازدیدشدجاده کرونی به شیرازاست که درواقع مسیرارتباطی مردم روستا های دشت قره باغ به شیراز میباشد. مسیری قدیمی که تاچندسال پیش چندان رفت وامدی دران نبودومردم این منطقه مراوده زیادی باشهر نداشتندامابه مرور زمان وبروز پاره ای نیازها ومشکلات ازجمله فروش محصولات زراعی واشتغال، این مسیرکم کم شلوغ شدو اکنون یکی از جاده های پرترافیک اطراف شیرازدر سمت جنوب غربی این کلان شهرمیباشد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:کار تعریض مسیرگردنه کرونی به شیراز باید ده سال پیش تمام میشدامااین طرح هم مثل بسیاری طرح های دیگرکه این ارگان وان ارگان به گردن هم می اندازندهمچنان معطل مانده وخوشبختانه اداره راهداری فارس ونمایندگان فعلی شیرازپای کارامده این پروژه راعملیاتی واجرایی کردندو ازبودجه داخلی اداره کل راهداری فارس مسیر سه کیلومتری طرح وپروژه مذکورکه هم شیب تندو هم پیچ خطرناک دارد رابه صورت بولواردرمی آورند که البته۵۰۰ مترازان جزومحدوده قانونی شهرشیراز است که شهرداری هم باید به این مساله ورود کندونقشه های اجرای طرح راتکمیل نماید چون اگر این مسیرهابه هم پیوسته نباشد مشکلات بعدی رابوجودمی آورد.
وی افزود:برای اجرای کامل پروژه وتکمیل طرح تعریض گردنه کرونی اعتباری ۸تا۱۰ میلیارد تومانی لازم است که مابه جدیت ان را دنبال میکنیم که ازوزارتخانه راه وسهرسازی واعتبار ات ملی واستانی این بودجه راتامین کنیم.
دکتر پاک فطرت تاکیدکرد: بحمدالله امکانات لازم وتجهیزات کافی اجرای طرح هایی اینچنین در اداره کل راهداری فارس موجود است واگر بودجه واعتبارپروژه به زودی تامین شود این پروژه تاپایان سال تکمیل ومورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.
این نماینده مجلس از مردم محلی ورانندگان مسیرعبورو مروراجرای این پروژه خواست تاباحفظ قوانین رانندگی وسرعت مطمانه، مهندسان و عوامل راهسازی و مجریان پروژه رایاری دهندتاکارعمرانی پروژه بهتروباسرعت بیشتربه اتمام برسدومردم ساکن درروستاهای دشت قره باغ که جمعیتی افزون برصدهزارنفر دارددرعبورومرورشان کمترین مشکل را داشته باشندومسیرایمن کم تصادفی تحویل مردم شود.دراین صورت است که حوادث پایین ورضایتمندی عمومی بالامیرودوبعدازان میشود عبورومروروسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس شهری ازشیرازبه این منطقه راپیشنهادداد.

اهمیت رسیدگی به حومه شهرهاکمترازاهمیت رسیدگی به مرکزشهرنیست

این نماینده مردم شیرازوزرقان درمجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه عمران وراهدای فارس و خصوصا شیراز درحال انجام است ودراین میان وظیفه شوراوشهرداری است که دراین مواردورودکنندوامکانات لازم فراهم اورند وراهداری فارس ررایاری داده وهمراهی کنند.دردنیاحرایم شهرهاراشهرداری ها تعیین مکنندواین ضعف قانونی ماست که شهرداری تا محدوده قانونی راکارمیکندوجزو وظایف خود میداندامادربحث حریم که میشود جلوساخت وسازهارامیگیرندومیگوینددادن خدمات دراین زمینه هابرعهده مانیست. بنابراین باید اینگونه قانونها را اصلاح کرد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین یاداورشد:جمعیتی که درحریم شهرها هستندتاثیرات مثبت ومنفی خودرادارند وبه نظر من اهمیت رسیدگی به حومه شهرهاکمتر ازاهمیت رسیدگی به مرکزشهرنیست.دشت قره باغ هم ازنطرماجزیی ازحریم شهر است وماباید کاری کنیم که مردم این مناطق همین جابمانندو بادادن امکانات کاری کنیم که مردم شهراز مرکز شهرپراکنده وبه نقاط اطراف هدایت شوند چون دربحرانهاهم اگربتوانیم ساخت وسازهای حومه شیراز را انجام دهیم کمک خوبی میتواند درمواقع بحران برای ما باشد.

حمایتهای مدیرارشداستان و نمایندگان مجلس درامور راهداری مارابه کارمان دلگرمتر میکند.

مهندس علیرضاسیاهپور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای فارس نیزباتشکراز تشریف فرمایی دکترپاک فطرت وهیات همراه برای بازدیدوبررسی وضعیت موجود پروژه اصلاح مسیرازحجت ابادتاروستاهای دشت قره باغ و تعریض گردنه کرونی اظهارداشت:از سالیان گذشته ازمحل اعتبارات مناطق محروم برای اجرای این طرح و طرح هاو پروژه های عمرانی مشابه بودجه هایی درنظرگرفته میشدواین پروژه که اجرای آن درلیست تعهدات اداره کل وراه وشهرسازی بود امااززمانی که شاهدانتقال وظایف حوزه راههای روستایی ازراه وشهر سازی به اداره کل راهداری هستیم، ازمحل اعتبارات امانی واستانی و ملی با امکانات وتجهیزات اداره کل راهداری فارس این پروژه راازابتدای سال جاری استارت زدیم تا خدمتی به مردم منطقه دشت قره باغ کنیم.
وی گفت:اجرای این طرح دغدغه نمایندگان شیرازدر مجلس است، خصوصا باحساسیت وپیگیری جناب دکتر پاک فطرت نماینده محترم شیراز روبروشده وایشان بادلگرمی وروحیه دادن به مامشوق خوب اجرای این پروژه بوده اندوماهم ازتوان فکری وظرفیت وجودی ایشان درکمیسیون تخصصی شان درمجلس یعنی کمیسیون عمران بهره بهتروبیشترخواهیم برد.
سیاهپورافزود:انشاالله باعنایت مسئولان و مردم و مخصوصا تامین اعتباری که نمایندگان محترم شیراز آن راازدولت و وزارت راه مطالبه میکنندعملیات اتمام این پروژه تاپایان امسال انجام وموردبهره برداری و افتتاح قرارخواهد گرفت تاشاهدکاهش تصادفات دراین مسیرپر ترددبوده وازبارترافیکی مسیرسه کیلومتری قبل وبعدازگردنه کرونی بکاهیم.
لازم به ذکراست این راه ارتباطی به عرض ۱۸ متر مفید به صورت چهار خطه یا دو بانده با احداث رفوژ میانی وفاز یک این پروژه از کمر بندی تا حجت‌آبادشامل پل بر روی رودخانه و یک بلوار ایمن وفاز دو آن از حجت‌آباد تا کرونی به طول حدود سه کیلومتر شامل کوه‌ بری، تراشه، زیرسازی و …فازسه این پروژه نیزبه طول۱۶۰۰ مترمیباشد.حجم زیادی ازخاک برداری وکوه برداری این مسیرنیزباروش انفجاری انجام میشود.