استاندار فارس گفت: وضعیت راه های این استان در دولت تدبیر جهش یافته و شاخص ها بسیار قابل قبول است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان که به حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزیر راه و شهرسازی […]
استاندار فارس گفت: وضعیت راه های این استان در دولت تدبیر جهش یافته و شاخص ها بسیار قابل قبول است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان که به حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع صورت گرفت ، اظهار داشت : آزادراه شیراز-اصفهان با طول ۲۲۲ کیلومتر اولین بزرگراه جنوب کشور و اولین بزرگراه در تاریخ استان فارس است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که آزادراه شیراز-اصفهان بزرگ ترین بزرگراه جنوب کشور است ، افزود : این آزادراه مرکز کشور را به جنوب کشور و استان فارس متصل می کند و امیدواریم که ادامه این پروژه به هرمزگان و بوشهر اتصال یابد و کشور از مزیت های دریا بیشتر استفاده کند.
وی با تاکید بر این که آزاد راه شیراز-اصفهان پروژه ای سبز است که ضمن کاهش مسافت ، موجب صرفه جویی میزان زیادی از سوخت فسیلی و ایمنی رفت و آمد جاده ای می شود.
استاندار فارس با اشاره به این که این استان به دلیل وسعت جاده ها ، پراکندگی سکونتگاه و بزرگی استان ، رتبه اول تصادفات را داراست ، گفت: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته رتبه اول کاهش تلفات جاده ای را در سطح کشور داریم.
دکتر رحیمی آزادراه شیراز-اصفهان را موجب افزایش ایمنی تردد جاده ای دانست و ادامه داد: بهره برداری از این پروژه موجب سرعت دسترسی به جنوب و مرکز کشور شده و کاهش هزینه ترانسفر و حمل بار و مسافر و رونق اقتصادی استان و منطقه را به دنبال دارد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که دولت سعی کرده است به تعهدات خود در اجرای پروژه آزادراه شیراز-اصفهان عمل کند، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید برای اکثر روستاهایی که راه نداشتند راه تاسیس شده، راه های فرعی به راه های اصلی ، راه های اصلی به بزرگراه و بزرگراه به آزاد راه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر آزاد راه شیراز-اصفهان ، آزاد راه لامرد به پارسیان توسط بخش خصوصی در دست احداث است.
وی با اشاره به پروژه های مهم شیراز – جهرم – لار – بندعباس و همچنین شیراز -کوار- فیروزآباد- جم- عسلویه، افزود: ادامه پروژه شیراز -کازرون- بوشهر که قطعاتی از آن در دست احداث است و انتهای پروژه آزادراه شیراز-اصفهان با عنوان قطعه اول شیراز -بوشهر یا قطعه ۸ شیراز-اصفهان موجب تسهیل تردد و حمل بار و مسافر میشوند.