سپاه فجر فارس ۳۰ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرده است
سپاه فجر فارس ۳۰ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرده است

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس اعلام کرد: قرارگاه پدافند زیستی این نهاد بیش از ۳۰ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان صنعت و معدن و تجارت در فارس راه‌اندازی کرده است. سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا رجبی در نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت احمدبن‌موسی(ع)  با اشاره […]

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس اعلام کرد: قرارگاه پدافند زیستی این نهاد بیش از ۳۰ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان صنعت و معدن و تجارت در فارس راه‌اندازی کرده است.

سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا رجبی در نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت احمدبن‌موسی(ع)  با اشاره به اقدامات سپاه فجر فارس در پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار داشت: تاکنون ۵هزار و ۸۲۵ گروه جهادی متشکل از ۲۳هزار و ۵۰۰ نفر به‌منظور رفع آلودگی معابر شیراز و شهرستان‌ها به کار گرفته شده‌اند.

وی همچنین به فعالیت ۸۱۲ تیم غربالگری در کنترل مبادی ورودی استان فارس اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۳ هزار و ۲۵۰ نفر در امر کنترل تردد در مبادی ورودی استان و شهر شیراز اقدام کردند؛ همچنین تعداد ۸۳۰ نفر نیز در قالب ۲۷۶ تیم به‌منظور سرکشی و نظارت بر پمپ‌های بنزین و گاز و نانوایی‌ها به‌کار گرفته شدند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان فارس افزود: این قرارگاه در زمینه غربالگری و اعزام تیم‌های واکنش سریع به منزل افراد مشکوک به کرونا نیز وارد عمل شده و اقداماتی را انجام داده است.

رجبی ساماندهی و به کارگیری گردان‌های جنگ نوین یگان‌های سپاه را نیز یادآور شد و بیان داشت: ۳هزار و ۶۰۰ نیرو برای رفع آلودگی معابر اقداماتی انجام داده‌اند و این فرایند همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس در ادامه به فعالیت سپاه فارس در زمینه تامین کادر درمانی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و شهرستان‌ها در بیمارستان‌های معین، اشاره کرد.

وی افزود: علاوه‌بر این، در زمینه تامین نیازهای معیشتی تاکنون ۴هزار بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا دچار مشکل اقتصادی شدند، توزیع شده و ۴ هزار بسته دیگر نیز در روزهای آتی توزیع می‌شود.

براساس آخرین آمار در روز سوم فروردین ماه با شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا تعداد مبتلایان در استان فارس به ۵۲۵ نفر افزایش یافت. تاکنون نیز ۱۶ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دچار شدن به علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۶۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.