پنج نفر در سیلاب فارس جان باختند
پنج نفر در سیلاب فارس جان باختند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: بارش‌های بهاری منجر به بروز سیلاب و وارد آمدن خسارات مالی و جان باختن پنج نفر در جنوب این استان شد. رحیم آزادی دوشنبه ۴ فروردین‌ماه عنوان کرد: در بخش گله دار شهرستان مُهر ۴ نفر که به کوه رفته بودند بر اثر سیل مفقود شدند که جسد […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: بارش‌های بهاری منجر به بروز سیلاب و وارد آمدن خسارات مالی و جان باختن پنج نفر در جنوب این استان شد.

رحیم آزادی دوشنبه ۴ فروردین‌ماه عنوان کرد: در بخش گله دار شهرستان مُهر ۴ نفر که به کوه رفته بودند بر اثر سیل مفقود شدند که جسد آنها صبح امروز پیدا شد و یک نفر نیز در لارستان بر اثر سیل در گذشت.

وی افزود: همچنین سیلاب‌های دو روز اخیر افزون بر آسیب به برخی منازل در شهرستان ها و روستاهای جنوب فارس، زیرساخت های بخش کشاورزی و راه ها به خصوص در شهرستان مُهر را دچار آسیب کرده که میزان خسارات و چگونگی آن ها در دست ارزیابی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس نیز به ایرنا گفت: هلال احمر در مناطق سیل زده جنوب استان فارس در حال عملیات تخلیه آب منازل و کمک به مردم است.

مهدی خوبیار ابراز داشت: نیروهای هلال احمر در استان فارس در حالت آماده باش هستند و علاوه بر خدمات‌رسانی در سیل با حضور در پایگاه های جاده ای و پست‌های غربالگری به صورت ۲۴ ساعته در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند.

هواشناسی فارس پیش از این اعلام کرده بود در پی نفوذ سامانه بارشی بهاره از روز دوم فروردین‌ ۹۹ به فارس احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

این سامانه طی دو روز گذشته با بارش شدید همراه با رعد و برق، وزش باد و تگرگ در مناطق مستعد فعال بوده و باعث کاهش دما شده است.

بارش‌ها تا دوشنبه در سراسر استان به صورت پراکنده ادامه دارد و پس از آن،‌ میزان بارش به شدت افت خواهد کرد.