تقدیر دادستان عمومی و انقلاب شیراز از مجموعه سلامت فارس؛ تاکید بر اجرای قوانین ستاد مقابله با کرونا
تقدیر دادستان عمومی و انقلاب شیراز از مجموعه سلامت فارس؛ تاکید بر اجرای قوانین ستاد مقابله با کرونا

در چهارمین روز بهار طبیعت و سال نو، دادستان عمومی و انقلاب شیراز از تلاش های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه سلامت فارس در زمینه مبارزه با بیماری کووید۱۹ تقدیر کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ […]


در چهارمین روز بهار طبیعت و سال نو، دادستان عمومی و انقلاب شیراز از تلاش های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه سلامت فارس در زمینه مبارزه با بیماری کووید۱۹ تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به حمایت های دادستان شیراز از فعالیت های دانشگاه در زمینه مقابله با کروناویروس، گزارشی از اقدامات انجام شده به حاضران ارایه داد.

دکتر «مهرزاد لطفی» یکی از نقاط قوت فارس را حضور پزشکان خانواده در استان عنوان کرد و افزود: آموزش های لازم از سوی این پزشکان به خانواده ها ارایه و در تماس با سرپرستان خانواده ها، وضعیت اعضای خانواده و علائم آنها از سوی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت بررسی و پیگیری می شود.

رییس دانشگاه از تماس با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در اجرای این طرح در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید۱۹ خبر داد.
تاکید دادستان شیراز بر توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با کروناویروس

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این نشست، با اشاره به تلاش رییس، معاونان و اعضای ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه در روزهای سختی که با آن مواجه هستیم، گفت: اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام ابعاد اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته است و نه تنها ایران بلکه تمام جامعه جهانی را درگیر کرده و تبعات اقتصادی سنگینی برای دنیا داشته است، اما شرایط کنونی تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود.

«حیدر آسیابی» افزود: حضور پزشکان و پرستاران بر بالین بیمار جدا از اقدامات درمانی که برای بیمار انجام می شود سبب قوت قلب و افزایش روحیه بیماران است و کادر درمانی علاوه بر معالجه جسمی بیماران به معالجه روحی آنان نیز توجه دارند.
او با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، رعایت و اجرای قوانین ستاد مبارزه با کرونا کشور را ضروری و واجب برشمرد و اضافه کرد: تمام افراد جامعه باید این قوانین را رعایت و اجرا کنند زیرا این اقدامات با هدف حفظ سلامت مردم انجام می شود و تمام ارکان نظام در این راه با مجموعه سلامت کشور و جامعه پزشکی همراه است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز ادامه داد: با توجه به جمعیت استان فارس، اقدامات انجام شده در استان و شهر شیراز در مقایسه با سایر استان ها و کلان شهرها بسیار خوب بوده که این امر نشان دهنده اقدامات قابل توجه و به موقع از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

آسیابی با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد با ادامه روند ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، ریشه کن شدن ویروس کرونا را شاهد باشیم.
او با اعلام حمایت دادستانی از دانشگاه، افزود: هر اقدامی که بتواند به دانشگاه برای مقابله با این بیماری کمک کند انجام می دهیم تا حوزه سلامت استان در زمینه های مختلف به ویژه موضوع اعتبارات و نیازی های مالی دغدغه ای نداشته باشند.

دادستان شیراز بیان کرد: در زمینه محدودیت تردد به استان با توجه به مطالبات مردمی و جهت جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا از استانهای دیگر دستورات قضایی لازم برای محدودیت و کنترل تردد وسایل نقلیه انجام شده و مبادی ورودی استان به شدت کنترل می شود تا ماشین های غیربومی و دارای پلاک های غیر از استان فارس، وارد استان نشوند.

آسیابی اضافه کرد: تمام مراکز اقامتی و گردشگری تعطیل است و خدمات رسانی در آنها انجام نمی شود، اصناف غیرضروری نیز در صورت فعالیت تعطیل می شوند و مدیریت و کنترل خانه های مبله اجاره ای نیز با جدیت در حال انجام است.
او افزود: در موضوع کالاها و اقلام بهداشتی توقیفی دستور داده ایم تا این اقلام به دانشگاه علوم پزشکی تحویل تا با نظر دانشگاه در استان توزیع شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین از اجرای طرح دورکاری کارکنان ادارات با هماهنگی و همراهی استاندار فارس خبر داد و گفت: این طرح در حال اجراست و بحث دورکاری ۴۰ درصد کارکنان به ادارات ابلاغ شده تا شاهد کاهش تردد مردم و کمک به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا باشیم.
آسیابی تاکید کرد: هدف ما پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی و تلاشگران حوزه سلامت است تا ماموریت مبارزه با این بحران جهانی به بهترین شکل انجام شود و از این بحران سربلند خارج شویم.

در پایان این نشست ضمن اهدای لوح تقدیر از سوی دادستان عمومی و انقلاب شیراز به رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش مجموعه سلامت فارس تقدیر و مبلغی از سوی دادستان شیراز برای تقدیر از تلاش کارکنان درمان دانشگاه اهدا شد.