سیلاب ۹ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست
سیلاب ۹ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۹ مسیر ارتباطی جنوب این استان از روز گذشته تاکنون به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شده است. روح الله سرگزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک مسیرهای فنوج – اسپکه، فنوج – بنت، کتیج – رمشک، کتیج – جلگه […]


معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۹ مسیر ارتباطی جنوب این استان از روز گذشته تاکنون به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شده است.

روح الله سرگزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک مسیرهای فنوج – اسپکه، فنوج – بنت، کتیج – رمشک، کتیج – جلگه چاه هاشم، نیکشهر – قصرقند، فنوج – اسپکه، دلگان – زهکلوت و دلگان – ایرانشهر به دلیل طغیان رودخانه محلی بسته است.

وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیرها همچنان ادامه دارد.

معاون مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرکزی و جنوب این استان گزارش شد که بیشترین بارش‌های این مدت با حدود ۹۰ میلی‌متر در چانف، ۶۴ میلی‌متر چابهار و ۵۵ میلی‌متر از گوهر کوه گزارش شد.

وی بیان کرد: بارندگی اخیر علاوه‌بر مسدود کردن تعدادی ازمسیرها سبب تخریب و آسیب به منازل برخی شهرستان‌ها نظیر چابهار شد.

سرگزی جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را محتمل دانست و تاکید کرد: با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مردم انتظار می‌رود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌های فصلی خودداری کنند.