مسافرت نوروزی، خدمات خیرین برای شکست کرونا را به روستاها کشاند
مسافرت نوروزی، خدمات خیرین برای شکست کرونا را به روستاها کشاند

نگرانی از تبعات مسافرت‌های نوروزی انجام شده و خطر گسترش ویروس کرونا در روستاهای مازندران سبب شد تا خیرین بومی برای پیشگیری از این بیماری بخشی از کمک‌های پیشگیرانه را روانه روستاها کنند. با توجه به گزارش های رسمی مقامات ارشد استان مازندران، علی رغم درگیری زیاد شهرهای استان با ویروس کرونا، خوشبختانه روستاها کمتر درگیر […]

نگرانی از تبعات مسافرت‌های نوروزی انجام شده و خطر گسترش ویروس کرونا در روستاهای مازندران سبب شد تا خیرین بومی برای پیشگیری از این بیماری بخشی از کمک‌های پیشگیرانه را روانه روستاها کنند.

با توجه به گزارش های رسمی مقامات ارشد استان مازندران، علی رغم درگیری زیاد شهرهای استان با ویروس کرونا، خوشبختانه روستاها کمتر درگیر این ویروس بوده و آمار مبتلایان تا قبل از تعطیلات نوروزی بسیار پایین بوده است.

علی رغم هشدارهای ارائه شده مبنی بر خانه نشینی و عدم مسافرت های نوروزی ، هر چند بخش قابل توجهی از مردم این هشدارها را جدی گرفتند اما متاسفانه برخی از هموطنان این هشدارها را جدی نگرفته و مسافرت های نوروزی را در پیش گرفتند که مقصد نهایی بیشتر این مسافران در مناطق روستایی بوده که ویروس کرونا نتوانسته در آن مناطق جولان دهد.

بر این اساس عده ای از بسیجیان و خیرین بومی در روستاها به صورت خودجوش برخی از اقلام ضد عفونی کننده ، سم پاشی خودروها، توزیع ماسک را جهت پیشگیری از این ویروس و در امان ماندن افراد بومی در روستاها که اغلب افراد مسن هستند، در پیش گرفتند.

در جدیدترین اقدام تعدادی از خیرین و بسیجیان امیرکلا با توزیع ۶۰۰ بطری محلول ضد عفونی کننده و ماسک بین تمامی اهالی روستای باریکلای امیرکلا برای پیشگیری و شکست ویروس کرونا تلاش کردند.

در ورودی بخش بابلکنار عده ای از خیرین و افراد بومی با استفاده از ظرفیت سم پاش ها، دستگاه آن را در کنار جاده اصلی مستقر کرده و خودروها را هنگام ورود به روستا ضد عفونی کردن می کنند.

همچنین برخی از روستائیان بابلی در مناطق بالادست با استفاده از ظرفیت های محلی ، ایستگاه ایست و بازرسی مستقر کرده و مانع ورود مسافران و گردشگران به روستاهای خود می شوند.

خیرین بابلی که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل کمک کردند ، بخشی از این کمک ها برای تقویت روحیه کادر درمانی بوده است.

شهرستان بابل دروازه ورودی بیماری کرونا به مازندران بود و با شناسایی ۲ شهروندی که به قم سفر داشتند و قرنطینه کردن آنها در بیمارستان ، شیپور ورود کرونا به مازندران را به صدا در آوردند.

در جدید ترین گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون ۱۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی این شهرستان پذیرش شدند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل از دو هفته گذشته تاکنون در وضعیت قرمز قرار گرفت و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.