شهادت ماحصل انتخاب آگاهانه یک جامعه است
شهادت ماحصل انتخاب آگاهانه یک جامعه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با صدور بیانیه ای، یاد و خاطره آن به حق پیوستگان را گرامی داشت. به گزارش «ایثار از فارس» در متن بیانیه رجبعلی راهی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیموَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با صدور بیانیه ای، یاد و خاطره آن به حق پیوستگان را گرامی داشت.

به گزارش «ایثار از فارس» در متن بیانیه رجبعلی راهی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. 
سلام و درود بر ارواح مطهر شهدا، آنان که با گذشتن از جان عزیزشان، استقلال، آزادی وعظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عزت و سربلندی برای ملت ایران رقم زدند و آن پویندگان راه حق که دعوت الهی را لبیک گفتند.
شهادت ماحصل سلامت روان و دارا بودن روح شجاعت و انتخاب آگاهانه یک جامعه است. شهادت پربارترین، عمیق ترین و بالنده ترین واژه ای است که از قداست و نورانیت خاصی برخوردارمی باشد و کلمه ای است که فرهنگی گسترده در خود جای داده، فرهنگی غنی و سرشار از آگاهی، دقت، روشنگری، تسلیم، رضا، توکل، ایثار، تقوی، عبودیت و ایمان.
بیست و دوم اسفند سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا، فصلی است برای معرفت افزایی ما نسبت به شهدا و ایثارگران، برهه ای است که باید در آن جاودانگی و بقا را از شهدا آموخت. نامگذاری این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا، تداعی‌گر ارزش و قداست خون و مقام والای شهیدان گلگون کفن در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.
نکوداشت شهدا و ایثارگران درحقیقت تجلی فرهنگ جوانمردی، از خودگذشتگی و رشادت های انسان هایی است که عشق را در مکتب توحید آموختند و در راه رستگاری گام بر جاده امن الهی نهادند. اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت بیست و دوم اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، آرزومندم همگان این روز را به عنوان نقطه عطف مناسبی برای تجدید پیمان با آرمان ها و اهداف آن به حق پیوستگان درک نموده و در راستای تداوم مسیر بلند آن دلیرمردان عرصه جهاد در راه خدا بکوشند.
رجبعلی راهی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس