تکاپوی نامزدهای استان کرمان در آخرین ساعات کارزار انتخاباتی
تکاپوی نامزدهای استان کرمان در آخرین ساعات کارزار انتخاباتی

در آخرین ساعات مانده به پایان مهلت یکهفته ای تبلیغات رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن بر شدت تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی و ستادهای ثابت در مرکز شهرستانها افزوده اند و مناطق مختلقف شهری و روستایی این استان حال و هوای دیگری به خود گرفته است . برگزاری […]

در آخرین ساعات مانده به پایان مهلت یکهفته ای تبلیغات رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن بر شدت تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی و ستادهای ثابت در مرکز شهرستانها افزوده اند و مناطق مختلقف شهری و روستایی این استان حال و هوای دیگری به خود گرفته است .

برگزاری نشست های محفلی رسمی و غیر رسمی نامزدهای انتخابات با اقشار و طیف های مختلف جامعه بخصوص رسانه ها به عنوان اثر گذارترین ابزار در معرفی برنامه های کاری نامزدها و انعکاس حمایت های هواداران پر و پا قرص نامزدها در گوشه و کنار شهرهای مختلف استان کرمان بخصوص مرکز این استان در آخرین روز مانده به زمان رسمی تبلیغات ادامه دارد.

همزمان با شدت گرفتن فعالیت های انتخاباتی نامزدها ، اهالی دیار کریمان نیز هم به تبعیت از سلوک سردار شهیدشان حاج قاسم سلیمانی با پشت و پا زدن به جناح بازی و قوم گرایی و در ادامه برگزاری مراسم تشییع با شکوه سید الشهدای جبهه مقاومت این بار با حضور در پای صندوق های رای خود را به استمرار نظام جمهوری اسلامی خواهند داد .

از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون تجربه ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی در کشورمان نشانگر این موضوع است که هر دوره ای که شاهد گرمی و نشاط تنور  انتخابات البته با حضور سلایق مختلف در عرصه انتخابات بوده ایم به مجلسی قوی ، اثر گذار و بمعنای واقعی خود در راس امور و مهم تر از همه در تراز جمهوری اسلامی دست یافته ایم .

گرچه شرایط تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب نماینده اثر گذار مستلزم حضور افراد قوی ، با تجربه و با سلایق مختلف است طوری که  انتخاب آگاهانه و عالمانه بدور از اثرات قومی و طایفه ای را برای رای دهندگان آسان سازد، ولی تاکید مقام معظم رهبری برحضور هر ایرانی علاقمند به آینده این سرزمین پای صندوقهای رای تکلیف را برای شرکت در این عرصه دوچندان کرده و آحاد مردم در تبعیت از پیام و ندای رهبری و با پشت و پا زدن به مسایل قومی و جناحی بسان دوره های گذشته حضور پررنگی پای صندوق های رای خواهند داشت .

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  انتخابات مجلس شورای اسلامی آزمونی دوباره برای ملت رشید و فهیم کشور بخصوص اهالی دلیر کرمان برای دست یابی به  مجلسی اثرگذار با  پشتوانه قوی مردمی است که تحقق این مهم تنها در سایه حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای عینیت خواهد یافت .

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با تاسی جستن از فرمایشان مقام معظم رهبری پیرامون ضورت شرکت در انتخابات با بیان اینکه هرکس دل به ایرانی و اسلامیت نظام دوخته است؛ باید در پای صندوق‌های رای با انتخاب اصلح حاضر شود تصریح کرد:مردم به انسان‌های شایسته، مفید و موثر و فعال در مجلس شورای اسلامی نیاز دارند و نماینده‌ای باید به مجلس راه یابد که تشنه خدمت باشد؛ نه شیفته قدرت باشد.

 استاندار کرمان هم با اشاره به اهمیت  انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای در صحنه انتخابات و اینکه کشور امروز به این حضور نیاز دارد گفت : حضور مردم علاوه بر بازتاب ملی و منطقه ای، بازتاب جهانی دارد و مشارکت حداکثری مردم پای صندق های رای می تواند به امنیت بیشتر کشور کمک کند..

محمدجواد فدائی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات به نوعی حمایت از نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود اظهار داشت : لحاظ اجرایی تمامی شرایط را برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور و باشکوه مردم  و تمام سلایق در  انتخابات پیش رو فراهم کرده ایم .

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در صحنه انتخابات گفت: کشور در شرایط کنونی به این حضور نیاز دارد که امیدواریم این اتفاق بیافتد و در دوم اسفندماه سال جاری شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه برای کشور باشیم.

 ۳۶۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان کرمان ثبت نام قطعی کردند که ۶۷ نفر از آنان انصراف دادند و ۲۹۵ نفر به بررسی صلاحیت ها وارد شدند که از این میزان ۱۸۳ نفر تایید صلاحیت شدند لذا ۶۲ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مجوز تایید صلاحیت دریافت کردند.

به گفته رئییس ستاد انتخابات استان کرمان در بازرسی مجدد و پس از بررسی شکایت افراد رد صلاحیت شده، ۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به جرگه انتخابات بازگشتند.

محمدصادق بصیری گفت: با توجه به اینکه هیات نظارت استان کرمان در بررسی مجدد صلاحیت ها زمینه ورود سلایق متفاوت را به عرصه انتخابات باز کرده پیش بینی می شود مردم با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: برای جمع آوری آرای مردمی در استان کرمان  ۲هزار و ۲۵۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که  از این میزان یکهزار و ۳۲۸ ثابت و ۹۲۲ شعبه سیار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه مرحله احراز هویت به عنوان مهمترین بخش کاملا الکترونیکی انتخابات است و کاربرها آموزش لازم را دیده اند  افزود : ۴۰ هزار نفر در استان کرمان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، محافظان و بازرسان شعب، نمایندگان هیات نظارت و نامزدها درگیر برگزاری این انتخابات هستند.

استان کرمان دارای ۹حوزه انتخابیه و ۱۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .

براساس این گزارش مردم استان کرمان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور ۶۴درصدی داشته اند و پیش بینی می شود در این دور از انتخابات مردم فهیم باز حماسه دیگری را بیافرینند و برگ زرین دیگری بر افتخارات این سرزمین و دیار بیفزایند.