آغاز به کار مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز در شیراز
آغاز به کار مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز در شیراز

«مهدی محلاتی» با اشاره به اقداماتی که برای نگهداری و آموزش کودکان کار و خیابان  می گوید: از سال گذشته با ایجاد یک خانه ۲ طبقه در خیابان عادل آباد شیراز، فرصت مناسب برای نگهداری موقت کودکان کار و خیابان، شامل دختران و پسران ۶ تا ۱۲ ساله، فراهم شد. رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه آسمانیان […]

«مهدی محلاتی» با اشاره به اقداماتی که برای نگهداری و آموزش کودکان کار و خیابان  می گوید: از سال گذشته با ایجاد یک خانه ۲ طبقه در خیابان عادل آباد شیراز، فرصت مناسب برای نگهداری موقت کودکان کار و خیابان، شامل دختران و پسران ۶ تا ۱۲ ساله، فراهم شد.


رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز، ادامه می دهد: در گام بعدی با غربالگری این کودکان، تمام تلاش خود را با کمک خیران و بهزیستی فارس و شهرستان شیراز به کار گرفتیم تا در کوی امام علی (ع)، یک مرکز نگهداری دائمی برای ۱۰ کودک بدسرپرست فراهم کنیم در این بر خود واجب میدانم از هیئت مدیره و دفتر شبه خانواده بهزیستی استان فارس و شهرستان به جهت حمایت های این عزیزان تقدیر و تشکر کنم
در این مرکز همه چیز کاملا شبیه خانه است و البته تمام امکانات رفاهی از اتاق خواب، لوازم تحریر، تلویزیون، آشپزخانه و … در حد مطلوبی برای این کودکان به همت هیئت مدیره و خیرین فراهم شده است.

«سید محمد صادق کشفی نژاد»، ضمن حضور در این مراسم آغاز به کار به توجه بهزیستی به ایجاد مراکز شبه خانواده در استان، اشاره می کند و می گوید: با این مرکز که به طور رسمی در ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد، شمار مراکز شبه خانواده در شهرستان شیراز به ۱۰ مرکز می رسد.

مدیر کل بهزیستی فارس، می افزاید: حمایت مراکز غیر دولتی و خیران از اهداف بهزیستی، همچون نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، قابل توجه است و موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

معصومه فروتن معاون امور اجتماعی در خصوص این نوع مراکز می گوید تمام اهتمام ما بر این است که محیط زندگی این عزیزان مانند خانواده باشد و ضروریست که قبل از افتتاح تمام جوانب کار را از هر نظر در جهت رفاه راحتی و آرامش این مراکز در نظر بگیریم.

راه اندازی مرکزی برای نگهداری موقت کودکان کار و حالا یک مرکز شبه خانواده برای حضور دائمی کودکان بدسرپرست، از نظر یکی از خیران موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز، باعث شده است تا کمتر در سر چهارراه های شیراز با کودکان کار مواجه باشیم:

«کوروش صالحی» با تاکید بر احساس مسئولیت اجتماعی از سوی شهروندان و مردم نیکوکار، عنوان می کند: همین دیدن شادی کودکان و برخورداری آنها از امکاناتی که بتوانند به تحصیل بپردازند، بزرگترین موفقیت و رضایت است.

وی ادامه می دهد: حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، حال جامعه را خوب می کند و ما را به سمت شادابی و نشاط، سوق می دهد.

رشد سرمایه های اجتماعی
برخی از حاضران در این آئین آغاز به کار اما از افق های دیگری سخن می گویند که فرصت رشد سرمایه های اجتماعی را فراهم می کند. فرصتی که آینده یک کودک کار که در معرض انواع آسیب ها قرار دارد را تغییر می دهد.

«هادی ابراهیمی»، سامان دهی کودکان کار و خیابان را اقدامی ویژه و تخصصی می داند و عنوان می کند: در این مرکز شبه خانواده که امروز شاهد آغاز به کار آن هستیم، امکان برخورداری کودکان از یک کادر تخصصی و مربیان کارآمد ایجاد شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز ادامه می دهد: کودکان، سرمایه های اجتماعی ما هستند و تامین نیاز آنها به ویژه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، فرصت بالندگی سرمایه های اجتماعی  نسل آینده را فراهم می کند البته باید در نظر گرفت که با افتتاح این مرکز تعداد ۲۰ شغل ایجاد شده است .