برای اجرای سند تحول بنیادین باید به دوره پیش‌دبستانی توجه ویژه داشت
برای اجرای سند تحول بنیادین باید به دوره پیش‌دبستانی توجه ویژه داشت

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان پیش‌دبستانی، تحقق تربیت چند ساحتی مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس،دکتر علی عسکر نجفی، در بازدید از دوره توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی شیراز، با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان نقشه راهی که […]

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان پیش‌دبستانی، تحقق تربیت چند ساحتی مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس،دکتر علی عسکر نجفی، در بازدید از دوره توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی شیراز، با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان نقشه راهی که همگی ملزم به اجرای آن هستیم، گفت:  اساس کار سند تحول بنیادین، تربیت چند ساحتی و چندبعدی است و نظام آموزش سنتی با تأکید بر تربیت تک‌بعدی یعنی تربیت علمی، از سایر ساحت‌ها غافل شده بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: تربیت دینی و اعتقادی، تربیت سیاسی-اجتماعی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی-بدنی و تربیت اخلاقی ازجمله ابعاد تربیت است که در سند تحول بنیادین مسیر اجرایی شدن هرکدام  به‌خوبی ترسیم‌شده است.

وی اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌صورت نظام‌مند را نیازمند توجه ویژه به دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان اساس آموزش دانست و گفت: اولین و مهم‌ترین مسئله در دوره پیش‌دبستانی شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی کودکان است که می‌بایست به‌طورجدی روی آن کار شود.

نجفی گفت: انتظار از سیاست‌گذاران و برنامه ریزان آموزشی کشور این است که ضرورت رسمی شدن دوره پیش‌دبستانی را در نظر گرفته و برای قرار گرفتن دوره پیش‌دبستانی در نظام آموزش رسمی کشور به‌عنوان یک هدف درازمدت تأکید کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به تعدد متولیان مراکز پیش‌دبستانی گفت: این امر یک دغدغه برای تعلیم و تربیت است و تلاش ما این است تا آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی اصلی دوره پیش‌دبستانی معرفی شود.  

نجفی بابیان این‌که در مراکزی که زیر نظر آموزش‌وپرورش نیستند، تربیت چند ساحتی به‌عنوان هدف اصلی موردتوجه قرار نمی‌گیرد، گفت: جوابگو بودن آموزش‌وپرورش در قبال تمامی ابعاد تعلیم و تربیت در صورتی صحیح است که آموزش‌وپرورش از همان ابتدا، متربیان را از خانواده‌ها تحویل بگیرد و نسبت به تعلیم و تربیت آنان در مراکز پیش‌دبستانی اقدام کند.

لازم به ذکر است در این بازدید، محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ، فرحناز عمادی رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل، محسن بهشتی پور رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان و محمدرضا دست‌آموز کارشناس نظارت بر مراکز پیش‌دبستانی اداره کل، نجفی را همراهی کردند.